Cei mai productivi oameni sunt cei activi, care nu așteaptă succesul, ci care merg înspre el. Acesta este rezultatul unui studiu global realizat de Regus în 2015, acoperind peste 44.000 de angajați din 100 de țări. Un impresonant procent de 67% dintre managerii seniori care au răspuns la sondaj încurajează flexibilitatea muncii și sunt de acord că că acest fel de a munci este productiv.

 

Ramona Iacob, Country Manager Romania pentru Regus, a avut amabilitatea de a ne împărtăși câteva informații valoroase din interiorul acestui segment de piață, precum și opiniile sale despre viitorul industriei.

 

Cum și când a început afacerea Regus și cum a fost influențată de piața de birouri din acel momenet?

Afacerea Regus a început acum mulți ani, în Belgia, în 1989, mai exact în Bruxelles. În timpul unei călătorii, un antreprenor britanic, Mark Dixon, a remarcat lipsa de spații de birouri disponibile oamenilor de afaceri care călătoresc; adeseori, ei erau forțați să lucreze în hoteluri. El a identificat nevoia unui spațiu de birou administrat, dotat cu personal și disponibil companiilor care doresc să-l folosească flexibil și astfel a fondat primul său de centru de afaceri în Belgia, la Bruxelles.

 

În România, Regus a intrat pe piață printr-o franciză în 1998 și are acum 6 locații deschise în București: în World Trade Center, pe Calea Floreasca169 A, în Floreasca Business Park, pe  Strada CA Rosetti 17, în Charles des Gaulle Plaza, pe B-dul Dimitrie Pompeiu Blvd., în cadul Hermes Campus  și pe Str. Tudor Vladimirescu, în Green Gate Building. 

 

Care sunt avantajele și dezavantajele birourilor instant pe piața actuală din România?

Avantajele sunt multiple. În primul rând, nu investești nimic, doar îți aduci laptop-ul și începi să lucrezi în birou. Poți începe imediat și poți alege dimensiunea dorită de birou (de la o persoană la 50... depinde de afacerea ta).

 

În al doilea rând, este flexibilitatea duratei contractuale (poți avea un birou pentru o zi sau pe termen lung, de la o lună la 24 de luni, în funcție de nevoi), precum și flexibilitatea serviciilor furnizate (care pot fi incluse în pachetul office sau folosite atunci când este nevoie).

 

Un alt avantaj este conceptul ‘’all inclusive’’: de la mobilă la suport administrativ din partea echipei noastre de recepție, la acces la infrastructura intrnet/telecom, zona de scanare/printare administrată complet de echipa noastră... acces la săli de ședințe, bucătărie, business lounge, toate echipate complet, mobilate și întreținute de Regus.

 

Doar cu Regus poți avea o adevărată rețea: șase locații în Bucureșști, potrivite pentru toate nevoile tale și peste 2.3000 de locații în lume (în 900 de orașe).

 

Putem adăuga la avantaje varietatea de servicii: un birou poate fi pentru unii oameni un loc unde vin la muncă zilnic, în timp ce pentru alții biroul este doar un punct de oprire pentru două-trei ore, doar pentru a face oferte, pentru muncă administrativă. Astfel că venim cu un concept care include mai multe produse diferite: zone de business lounge cu acces pentru muncă rapidă (așa-numitele hub-uri), zone de co working unde poți avea biroul tău dedicat 24h, birouri private, birouri virtuale, birouri de o zi etc.

  

Ce vă diferențiază de competitori? Care sunt cele mai puternice valori și servicii ale companiei?

În această piață există loc pentru toată lumea, nu ne deranjează să avem competiție, aceasta ne face de fapt să ne îmbunătățim și mai mult serviciile.

În primul rând, ceea ce ne recomandă sunt cei 26 de ani de experiență în domeniul birourilor servisate și adevărata rețea pe care Regus a creat-o în lume. Acest lucru ar trebui să vorbească mult despre ceea ce facem. Apoi, este vorba de calitatea servicilor pe care le oferim, locațiile de top în clădiri de top pe care le alegem, varietatea serviciilor și suportul real oferit clienților noștri, deoarece avem echipe dedicate pentru acest lucru.

 

Aș sublinia de asemenea facilitățile pe care clienții noștri le au de la furnizorii Regus și beneficiile pe care le pot avea (oferte speciale, reduceri etc.). Având multe locații, creând o rețea, aceasta oferă clineților noștri o mare flexibilitate. Pot avea un contract (local) și deschide sau opera afaceri în toate țările în care doresc, pentru că Regus e prezent astăzi aproape pretutindeni. Pot folosi gratuit zonele de business lounge din întreaga lume dacă sunt clineții noștri și alte multe avantaje pe care un client le poate avea folosind rețeaua ori serviciile Regus.

 

Care este profilul clienților Regus?

Clineții noștri nu sunt diferiți de alții... avem clienți din toate segmentele de afaceri, de la companii mici la companii mari, de la companii locale la multinaționale... servim zilnic peste un milion de clienți în întreaga lume. Dar probabil că toți au în comun un singur lucru: vor să fie productivi, flexibili și să aibă totul gata pregătit pentru activitatea lor.

  

Care sunt tendințele în piața de birouri în acest moment, după opinia dvs., atât local cât și internațional?

Viitorul în muncă începe să fie diferit. Credem că în câtiva ani biroul tradițional va fi din ce în ce mai puțin utilizat. Oamenii se uită deja la soluții flexibile ce le permit (atât individual cât și companiilor) să muncească oricum, oriunde și oricând au nevoie s-o facă.

Romania, ca și restul țărilor, se aliniază la această tendință globală. Cel mai probabil vom vedea pe viitor mai multe zone de co working, business lounge, hub-uri, birouri virtuale, decât birouri tradiționale. În definitiv, de ce să nu folosești altfel banii decât cheltuindu-i pe chirii, mobilă etc.? Acum tehnologia ne ajută să lucrăm în mișcare și aceasta înseamnă flexibilitate – exact punctul în care credem că Regus face diferența. 

 

Care credeți că sunt principalele schimbări în sectorul chiriașilor? Cum se schimbă nevoile acestora?

Întreaga noastră economie se orientează către afacerile mici, unde există creștere netă, rezultând o cerere crescută a spațiilor de birouri flexibile. Acest lucru înseamnă că noii chiriași vor avea cereri diferite și va trebui ca proprietarii de birouri să se alinieze acestora. Cred că va fi o schimbare pe viitor de la nevoia de spații mari de birouri la nevoia de spații de birouri mai mici/diferite/flexibile.  

Sigur, vor exista industrii care vor păstra spații de birouri mari, convenționale, bazate pe nevoile lor, dar mentalitatea se schimbă, influențată de tehnologie, de modul de lucru și de cum suntem mai productivi... și va trebui să ne adaptăm la ceea ce ne aduce viitorul. Văd piața de birouri complet diferită și în România – zonele de co working vor deveni populare, oamenii caută din ce în ce mai mult tipuri, suprafețe, locații de birouri diferite...

 

Cum analizați relația dintre proprietar și chiriaș în România?

Astăzi, această relație e directă: proprietarii închiriază spațiul, preferă contracte pe termen lung cu chirii fixe; atâta vreme cât ești serios și plătești la timp nu e nicio problemă. E adevărat că, în comparație cu alți ani, am întâmpinat o abordare mai relaxată și mai flexibilă. Acum proprietarii contribuie mai mult la investiții capex și sunt deschiși să ofere stimulente mai bune. Acest lucru e normal, aș spune, deoarece piața de birouri s-a dezvoltat mult. Clădirile de clasa A au o mare competiție. Dacă ne uităm în anii trecuți la chiriile cerute de proprietari pentru clădirile de clasa A și la ce primesc acum... în plus, clădirile de clasa B trebuie să țină pasul și să compenseze calitatea clădirii cu facilități extra,  stimulente.

 

România are încă noroc în prezent, deoarece în clădirile de clasa A există încă marile corporații care și-au stabilit sediul aici: adică companii de telecomunicații, IT, consultanță.   Acest lucru a ajutat piața să crească, în București dar nu numai. Și alte orașe s-au aliniat, precum Cluj, Iasi, Timisoara, Brasov etc. Dar trebuie să nu uităm că piața nu se bazează doar pe companii mari. Trebuie să existe un mux și fiecare proprietar încearcă să aibă acest mix și să nu riște o clădire goală după ce o mare corporație părăsește spațiul.

 

Cum evaluați 2015 pentru afacerea Regus?

2015 a fost un an bun local și global, în care Regus și-a crescut afacerea. Local, am crescut cu peste 50% portofoliul nostru, adăugând noi locații deschise în București (Regus Green Gate pe Str. Tudor Vladimirescu 22 și Regus Hermes în Hermes Business Campus, plus o extindere a Regus City Centre, prin adăugarea de parter și mezanin, acum operând în întregime clădirea din Str. CA Rosetti 17), iar acum ne pregătim pentru creșterea din 2016 și nu numai.

 

Care este următorul proiect Regus pe piața locală de birouri?

Avem de fapt mai mult de un proiect în planul de dezvoltare în România și sper ca în curând să mergem și în afara Bucureștiului. Lucrăm foarte intens la acest plan.

  

Care sunt previziunile dvs. pentru piața de birouri din România pe termen mediu și lung, și în special cum credeți că va evolua afacerea cu birouri instant?

Din perspectiva Regus, precum am spus, piața este într-o continuă schimbare și suntem deja pregătiți pentru aceasta prin diversitatea produselor noastre. Lucrăm la planul de dezvoltare pentru acest an și pentru viitorii ani, iar acesta include implementarea în piață a celor mai noi produse Regus.

 

 

Veți vedea în curând noi concepte Regus care vor crea o și mai mare diversitate și flexibilitate, scopul nostru fiind să putem servi toate nevoile afacerilor: de la cele locale și individuale la oameni în mișcare (ca de exemplu forța de vânzări) și mari companii pe care le avem deja în portofoliul de clienți. 

Ce aș sublinia este simplu: când dezvolți o afacere pe plan global sau pe piața locală devii din ce în ce mai local și trebuie să îți adaptezi produsele și serviciile la nevoile locale și asta facem zi de zi la Regus: ne asigurăm că am ales cele mai bune soluții, avem o varietate de locații, tipuri de birouri, dimensiuni și diferite alte produse care se potrivesc tuturor (zone de business lounge, zone de co working,  birouri virtuale, birouri cu ziua, săli de ședințe, videoconferințe etc).