Ce este biroul virtual?

Biroul virtual combină comunicarea off-site live cu servicii dedicate, ceea ce permite utilizatorilor să reducă cheltuielile tipice birourilor clasice, în acelaşi timp prezervând profesionalismul necesar când e vorbă de afaceri. De mai multe ori termenul acestă este confundat cu “centre de afaceri” sau “executive suites”, care spre deosebire necesită un contract mai convenţional de închiriere, când un adevărat birou virtual nu-l cere.

Ce putem astepta de birourile tip serviced / birourile tip Instant?

Birourile tip serviced au câteva puncte forte: sunt complet echipate, oferă spaţii birouri gată pregătite, precum şi săli pentru întâlniri şi conferinţe, iar spaţiile sunt închiriabile imediat chiar şi cu oră. Majoritatea birourilor are o adresă excelentă, ultracentrală sau sunt amplasate într-o zona bună cu mijloace de transport în comun extraordinare, astfel conferând u-le prestigiu. La birourile de genul acesta totul este amenajat aşa ca să sprijine mai ales (dar nu numai) companii care doresc să se dezvolte fiind la început. Acces la săli de conferinţă şi de întâlnire este asigurat aşa cum şi posibilitatea de a utiliza şi alte facilităţi tipice birourilor, precum conferinţe video şi teleconferinţe, recepţie, ajutor la administrarea poştei, curierat bancar oficial, numărul de telefon/fax şi e-mail de „închiriat”.

Birou subînchiriat şi avantajele lui?

Chiriaşilor i se întâmplă să subevalueze/supraaprieze cerinţa proprie de spaţiu, ceea ce în cursul desfăşorării activităţilor sale se poate schimba radical, mai ales luând în calcul siuaţia economică actuală sau strategia companiei mamă. Când spaţii substanţiale se eliberez, cea mai bună soluţia este subînchirierea. Totuşi, trebuie ştiut că în cazul acestă condiţii de închiriere sunt adesea controlate de proprietarul imobilului de birouri. În Europa de Vest practica subînchirierii se pare mult mai popular decât în ţările din Europa Centrală şi de Est. Subchiriaşul poate beneficia nu numai de un preţ mai favorabil, dar şi de faptul că nu este obligat să încheie un contract de închiriere pe termen mai lung , el trebuie să stea cu chirie numai până în sfârşitul contractului deja în vigoare a chiriaşului cu care el împarte spaţii, ceea ce este un avantaj mare în situaţia actual mai puţin stabilă un numai din segmentul office. Mai ales pentru IMM-uri care nu vor să se angajeze pe perioadă mai lungă. Important de reţinut este faptul că spre deosebire de oferte generale de pe piaţa spaţiilor de birouri, oferte de subînchriere de obicei nu sunt anunţate public, dar sunt disponibile la brokeri şi consilieri imobiliari. Aceştia, având cunoaştera profundă pieţei respective, ajută ambelor părţilor – celor care dă spaţii spre subînchiriere, precum şi sublocatarilor – să găsească echilibrul şi compromisul durabil.