Proiectele integrate (turnkey) au generat 60% din venituri, aproximativ 1 din 2 proiecte fiind reamenajări ale unor spaţii existente.

"Schimbările din piaţa muncii, în special modul de lucru hibrid, dar şi creşterea ponderii angajaţilor din generaţia Z, determină nevoia de a regândi şi a reamenaja birourile pentru a deveni o destinaţie accesată cu plăcere. Anul trecut jumătate dintre proiectele Workspace Studio au fost reamenajări cu obiectivul de a crea un spaţiu de companie flexibil, relevant pentru oameni şi pentru identitatea firmei. Estimez că anul viitor ponderea acestor proiecte va depăşi 70%, bineînţeles şi pe fondul unui volum mai redus de clădiri office noi, dar, mai ales, pentru că organizaţiile trebuie să alinieze designul şi funcţionalitatea spaţiului cu aşteptările angajaţilor si noile nevoi ale companiilor", spune Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

Pe fondul nevoii companiilor de a oferi angajaţilor spaţii de birouri atractive, cu accent pronunţat pe design şi ergonomie fizică, dar şi socială, în 2023 s-a menţinut orientarea către soluţii de calitate premium şi multifuncţionalitate. Astfel, designul variat şi experienţial, flexibilizarea spaţiului prin soluţii de partiţionare cu izolare fonică şi caracteristici tehnice superioare şi sustenabilitatea soluţiilor integrate în arhitectura de interior reprezintă aspecte centrale în toate amenajările recente ale Workspace Studio, direcţii ce se vor menţine şi în 2024.

Tendinţe 2024: reamenajări şi design cu impact. Se reduc spaţiile, cresc exigenţele.

Pe măsură ce companiile au resimţit efectele negative ale muncii de la distanţă asupra culturii organizaţionale şi angajamentului oamenilor faţă de companie, rolul biroului s-a redefinit, devenind în primul rând un spaţiu de conectare cu colegii. Conectarea şi colaborarea iau forme diferite în funcţie de organizaţie, iar biroul trebuie să răspundă eficient mai multor tipuri de interacţiuni: schimb de idei, mentorat şi procese de onboarding şi învăţare, muncă în echipă, şedinţe de lucru, strategie sau inovaţie. Astfel, designul birourilor moderne trebuie să aibă impact în calitatea conectării, fiind un catalizator pentru o experienţă superioară a angajaţilor la locul de muncă.

În acelaşi timp, biroul rămâne un spaţiu pentru munca individuală pentru mulţi angajaţi pentru care propria casă sau spaţiile terţe nu reprezintă o opţiune dezirabilă. Prin urmare, birourile actuale trebuie să integreze şi zone de concentrare sau relaxare, oferind un confort acustic şi intimitate la cerere, precum şi staţii de lucru de înaltă ergonomie. Impactul designului poate fi astfel măsurat în nivelul de confort şi bunăstarea angajaţilor, spaţiul fiind un element cheie în strategia de employee experience a oricărei organizaţii.

Nu în ultimul rând, o tendinţă importantă care se cristalizează în acest an an sunt amenajările uşor de adaptat la schimbare, chiar dacă este vorba despre schimbări ce pot fi realizate în câteva minute, ore sau zile. Astfel, se menţine interesul pentru soluţii şi spaţii multifuncţionale şi modulare.

"Orice proiect de reamenajare porneşte de la discuţia despre cultura organizaţională şi felul în care spaţiul de lucru o poate susţine. Companiile au nevoie de spaţii care întăresc coeziunea comunităţii şi în care oamenii se conectează emoţional. Şi, mai ales, care îşi păstrează relevanţa, atractivitatea şi funcţionalitatea în timp, dar care pot fi schimbate foarte rapid pentru a răspunde unor nevoi noi. Devine mai importantă ca oricând orientarea către angajaţi, iar birourile cu un design care inspiră şi stimulează creativitatea sunt o sursă de avantaj competitiv şi o necesitate conştientizată de tot mai multe organizaţii. În 2024, estimăm orientarea către spaţii mai mici, presiunea pe cost mai mare, dar nevoile de calitate şi impact se vor păstra", explică Horaţiu Didea.

Investiţii de peste 3 Milioane de euro în logistică şi showroom.

În ultimul trimestru din 2023,Workspace Studio a finalizat investiţia de peste 300.000 Euro în extinderea showroom-ului situat la etajul 18 din clădirea Sky Tower Bucharest. În cadrul showroom-ului extins, clienţii pot explora branduri de design de mobilier precum Herman Miller, Knoll, Hay, NaughtOne, Geiger, Framey Acoustics, Buzzispace, Renz, soluţii acustice sustenabile precum cele de la Impact Acoustic, sistemele de partitionare Maars, pardoseli Mohawk, dar şi cele mai recente tendinţe în design şi soluţii de amenajare a spaţiilor de birouri, inspiraţie pentru zone de lucru moderne, personalizate şi inovatoare.

De asemenea, Workspace Studio a investit peste 3 milioane de euro într-un spaţiu logistic de 6000 mp situat în zona de Vest a Capitalei. Acesta permite optimizarea proiectelor ample de amenajări a căror desfăşurare se întinde pe mai multe luni, pregătirea pieselor de mobilier şi soluţiilor integrate în proiectele turnkey, rapidizarea proceselor de livrare şi customer service.

"Toate proiectele pe care le-am implementat în ultimii ani au avut constrângeri serioase de timp. Cu alte cuvinte, companiile vor birou nou repede, sau un refresh foarte rapid al spaţiului existent. Pentru a creşte eficienţa şi a reduce timpul de aşteptare pentru soluţiile integrate în amenajări, anul trecut am ales să investim în propria unitate logistică în care păstrăm atât piesele de mobilier de la brandurile pe care le reprezentăm şi includem în mod curent în amenajările noastre, cat şi materiale de construcţii şi produse arhitecturale necesare în proiectele de amenajare. În plus, clienţii noştri au nevoie din ce în ce mai mult de soluţii flexibile, răspuns logistic mult mai rapid şi customer service din ce în ce mai agil. Controlul integrat al logisticii ne va permite să răspundem la un înalt nivel nevoilor mereu în schimbare ale clienţilor noştri", spune Horaţiu Didea.