Potrivit studiului, 43,2% din angajații birourilor din București au respins un potențial angajator datorită designului neinspirat al biroului său din cauza lipsei de facilități.

Mai mult, studiul arată că 47,8% dintre angajații din București au renunțat la un loc de muncă din cauza experienței neplăcute și a designului dezagreabil în birou. Mai mult de jumătate dintre angajații din București (55,2%) consideră că mediul lor de lucru oferă doar aspectele de bază necesare pentru a-și desfășura activitatea, ceea ce înseamnă că angajatorii nu nimic mai mult pentru a le sprijini nevoile și performanțele.

Studiul a arătat, de asemenea, că aproape 28% dintre respondenți au raportat că birourile lor sunt cel mai bine descrise investițiile minime și planificare superficiala, ceea ce dă impresia că angajatorilor nu le pasă de confortul, satisfacția și productivitatea personalului.

Mai mult de 30% dintre angajați spun că cel mai mare potențial pentru îmbunătățirea spatiului de lucru ar fi un spațiu pentru discuții și relaxare informale, precum și existenta unor camere de brainstorming cu un design mai creativ.

Întrebati care ar fi cele mai potrivite masuri de optimizare a experientei la birou, primele două opțiuni au fost: locuri creative de relaxare (31,2% dintre respondenți) și camere silențioase (22,4% dintre respondenți). Îmbunătățirile dorite au fost: o mai bună iluminare (33,8% dintre respondenți), camere colorate, cu elemente decorative sau grafica (aproape 30% dintre respondenți) și mai mult spațiu verde (40% dintre respondenți).

La nivel macro, aceste preocupări indică faptul că angajații care lucrează în birouri din România simt nevoia de mai multe spații dedicate muncii de colaborare si spatii pentru a le oferi mai multă inspirație. Nevoia de mai multă culoare, plus necesitatea unui spațiu mai verde, sugerează că piața locală trebuie să vină cu o soluție mai dinamică.

„Este interesant de observat că mulți angajați din București își aleg locul de muncă în funcție de cum arată spațiul lor de muncă și bazându-se pe sentimentul pe care îl oferă biroul. Acesta este motivul principal pentru care angajatorii trebuie să pună din ce în ce mai mult accentul pe estetica biroului și pe întreținerea unui spațiu care să promoveze munca colaborativă, în loc să se concentreze doar pe aspectele practice. Acesta ar putea fi cel mai sigur mod de a atrage și, cel mai important, de a păstra cei mai talentați oameni care le trec pragul”, a declarat Dan Zakai, CEO și co-fondator al Mindspace.

Mindspace, cel mai important furnizor mondial de soluții de co-working, deschide în București trei spații destinate să inspire echipe și să le ajute să crească. Fondată în 2014 de Dan Zakai și Yotam Alroy, Mindspace operează 28 de spații de lucru în Europa, în orașe precum Berlin, Hamburg, München, Tel Aviv, Amsterdam, Varșovia și Londra.
Studiul a fost realizat de OnePoll la cererea Mindspace. A avut loc între 28 august și 28 septembrie 2018 și a analizat răspunsurile a 500 de respondenți, dintre care 70,8 la sută cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani, toți angajați în București. (sursa: constructiv.ro)