„Companiile prezente pe piața locală au început să țină cont de faptul că un angajat sănătos și fericit este mai productiv decât unul bolnav și frustrat. Iar deși țara noastră este cunoscută și pentru o forță de muncă low-budget, companiile au început să investească din ce în ce mai mult în confortul angajaților”, a declarat Iuliana Carata, cofondator Techno Office.

 

Astfel, potrivit reprezentantului companiei, cele mai importante aspecte care ajută la menținerea unui ambient sănătos la locul de muncă vizează utilizarea unui mobilier adecvat, instaurarea unor zone de recreere, precum și inițierea unor programe flexibile pentru angajați.

 

Secretul stă în ergonomie

Alegerea unui mobiler ergonomic trebuie să țină cont, în primul rând, de mobilitatea pe care o permite utilizatorului. În plus, selectarea produsului, trebuie să țină cont şi materialelor din care acesta este confecționat, efectul asupra organismului și durabilitatea sa în exploatare.

 

„Corpul nostru nu este conceput pentru şezut ore îndelungate pe scaun, dimpotrivă. Avem nevoie de tensiuni alternative, mișcări neregulate și non-repetitive pentru a funționa corect, inclusiv mental. Amorțeala, oboseala și stresul somatic sunt primele efecte ale nerespectării acestei realități. Iar timpul în care un angajat stă țintuit în scaun îi afectează performanța mai mult decât ne imaginăm.  De aceea, un scaun ergonomic cu reglaje și mecanisme adecvate,  trebuie să ne scutească măcar de durerile lombare, cervicale sau binecunoscutele crize de nerv sciatic. Și calculând pierderile, aflăm că puține companii își permit luxul unui scaun ieftin”, a completat, la rândul său, Mircea Ilaş, Designer Techno Office.

 

De asemenea, acesta recomandă alternarea poziției de muncă stând pe scaun cu cea din picioare, soluțiile în acest caz fiind un birou reglabil pe înălțime – sit-up desk – la care angajatul poate lucra atât din picioare, cât și de pe scaun, sau chiar un birou tip lounge, care îi permite acestuia să adopte o poziție confortabilă, asemenea celei experimentate într-un fotoliu sau o canapea.

 

Office lounge și zone de relaxare

Companiile mai pot veni în ajutorul angajaților cu o amenajare informală a spațiilor comune, precum sălile de ședință sau chiar o încăpere special dedicată pauzelor de relaxare. În aceste cazuri, Techno Office recomandă folosirea unui mobilier informal precum cel de lounge, dar și integrarea unor canapele, fotolii, console de joc sau instrumente muzicale.

 

De asemenea, potrivit Techno Office, 70% dintre companiile care își amenajează birourile, cu precădere cele care activează în industriile de media, publicitate, IT și FMCG, aleg să implementeze un spațiu de relaxare destinat, cel mai adesea, prezentărilor, brainstorming-urilor sau discuțiilor informale.

 

Programe flexibile

Dacă în marile corporații din afara României angajații beneficiază deja de posibilitatea unor programe prin care pot profita de mobilitatea oferită de era tehnologiei, pe piața locală, numărul companiilor care pun la dispoziția angajaților programe flexibile, prin care aceștia își pot aloca o zi din săptămână pentru a-și desfășura activitățile de acasă, este foarte mic.

 

De asemenea, acolo unde jobul permite, Techno Office recomandă și alternarea muncii de birou cu cea desfășurată pe teren, ocazie prin care angajatul își poate destinde atât corpul, cât și mintea. Nu în ultimul rând, în cazul companiilor mici, care își desfășoară activitatea într-o locuință cu acces la un spațiu în aer liber, sezonul cald este un moment propice în care activitățile cotidiene se pot desfășura în afara biroului. (sursa: Techno Office)