Când gigantul tehnologic american s-a aflat într-o situație în care a trebuit să-și trimită angajații să lucreze de acasă acum patru luni, Microsoft și-a dat seama că poate învăța ceva din acea experiență, deoarece s-a dovedit că întâlnirile sunt mai frecvente, dar mai scurte, program de lucru prelungit, mai multa munca seara ...
Compania a urmărit modul în care oamenii se comportă, cum funcționează echipele și cum să utilizeze toate acestea pentru a ajuta oamenii și pentru a facilita activitatea în noul mediu.
Prin diferite instrumente și sondaje anonime suplimentare, au venit date interesante despre munca de acasă, care a fost publicată în Harvard Business Review.
S-a dovedit că numărul de întâlniri și durata totală a acestora au crescut, dar că întâlnirile individuale au fost din ce în ce mai scurte de 30 de minute. Scurtarea întâlnirilor, spun ei, este o inversare a unei tendințe de lungă durată în afaceri.
Flexibilitatea programării reuniunilor a determinat să fie organizate mai des după amiază, iar ziua de lucru a devenit fragmentată, deoarece oamenii au trebuit să echilibreze timpul persoanl și cel de lucru.
Și când vine vorba de orele de lucru, s-a trecut la „un nou schimb trei”. Creșterea activității între orele 18:00 și miezul nopții a fost la nivelul de 52 la sută, iar granițele dintre orele de lucru și pauzele, precum și week-end-urile, au fost „estompate”, dacă nu chiar șterse.
În cele din urmă, acest lucru a dus la o medie de timp de lucru mai lung, pe care oamenii l-au „dăruit” companiei - o durată medie de patru ore pe săptămână.
Motivul pentru aceasta este că angajații au luat parte la orele de lucru pentru a îndeplini diverse sarcini private și pentru a compensa asta, trebuiau să se ridice mai devreme sau să termine ziua de muncă mai târziu decât de obicei.