Iata cateva dintre cele mai frecvente probleme pe care start-up-urile din real estate ar trebui sa le adreseze pentru a incepe sa creasca:

 

1. Extinderea echipei de oameni
Ca fondator al unei agentii de real estate, probabil ai ajuns sa te obisnuiesti sa faci orice si tot ceea ce ar fi nevoie pentru a mentine afacerea functionala.

Dar, pentru ca start-up-ul sa continua sa creasca, vei avea nevoie de o echipa de oameni cu experienta si cunostinte pentru a te ajuta. In cele mai multe cazuri, acest lucru ar trebui sa inceapa cu angajarea unei suite profesionisti in industria de real estate. Deoarece te gandesti deja la viitor, acest lucru ar putea fi un moment inteligent pentru a da si startul conceperii unor programe interne de dezvoltare a carierei pentru angajatii la inceput de drum.

 

2. Evaluarea nevoii de spatiu pentru birouri
O multitudine de aspecte intra in calcul la alegerea spatiului de birouri potrivit pentru un start-up in imobiliare, iar aceasta decizie devine si mai complicata, odata ce cresterea afacerii tale apare tot mai vizibila. Exista astfel o linie subtire intre decizia a inchiria un spatiu suficient pentru a creste in urmatorii doi ani si a greseala de a plati mai mult decat iti poti permite pentru un spatiu de birouri de care nu ai cu adevarat inca nevoie.

De asemenea, in situatia unei companii aflata in crestere care incearca sa atraga si talente de top, trebuie sa fii anticipezi bine daca spatiul pe care il cauti te va ajuta sau impiedica sa ajungi la acest obiectiv.

 

3. Mizeaza pe imbunatatirea continua a activitatii start-up-ului tau
Start-up-ul tau ar putea fi in crestere, dar asta nu inseamna ca ai gasit secretul succesului pe termen lung. Este nevoie de multa munca si daruire pentru a construi o companie de un milion de euro, dar ai nevoie de un angajament si de o imbunatatire continua pentru a construi un imperiu imobiliar.

Multu prea des, liderii companiilor aflate in crestere fac greseala de a presupune ca, deoarece ceea ce au facut pana acum a functionat bine, va continua sa functioneze si mai departe. Dar, pentru a iti duce agentia imobiliara la nivelul urmator, refuza comoditatea sau expresia "merge si asa" si depunde eforturi pentru a imbunatati intotdeauna activitatea.

 

4. Digitalizarea te impinge catre profit
Generatia Millennials (sau generatia Y), tinerii nascuti intre 1980 si 2000, va ocupa, la nivel global, aproape 75% din forta de munca pana in 2025, iar asta ar trebui sa le dea de gandit angajatorilor care sunt realisti si inteleg ca au nevoie de un plan de atac. Potrivit PwC, 66% dintre cei care fac parte din generatia Y au asteptari sa aiba un program flexibil. Ce e drept, volumul mare de lucru de astazi ii face pe manageri sa-si petreaca mai toata ziua in sedinte si nu in proximitatea angajatilor; mai mult, mai toate companiile care tin pasul cu inovatia folosesc instrumente digitale, precum telefoane si tablete cu abonamente de telefonie mobila, pe langa telefonul fix din birou.

Este posibil, de exemplu, ca la prima vedere sa consideri ca telefonia mobila este suficienta dar, in realitate, vei avea cu siguranta nevoie si de cea fixa. Nu te speria de complexitate, poti alege un singur furnizor, astfel incat lucrurile sa fie cat mai simple pentru tine, din punct de vedere al facturilor sau relatiei cu operatorul. De asemenea, un mare avantaj al evolutiei rapide a tehnologiilor este ca ai la dispozitie servicii de tip plug&play, pe care le poti muta foarte usor intr-un sediu nou, de exemplu, fara sa fie nevoie de interventie specializata.

Aceasta generatie nu va vedea nimic nepotrivit in a-si lua cate o scurta pauza de la lucru ca sa posteze o intamplare pe Facebook sau sa urce o fotografie noua pe Instagram. Complet neproductiv, am putea spune. Nu si daca acest obicei se reflecta asupra conturilor de pe retelele sociale ale companiei - posturi, like-uri, share-uri si comentarii - promovare gratuita, asadar.

Un angajator ar trebui sa mearga un pic mai departe cu expresia "a fi mereu conectat", mai ales in imobiliare. Angajatii au nevoie de aceste prelungiri cibernetice specifice generatiei - tablete, smartphone-uri si laptopuri. Beneficiul este de ambele parti - ei sunt mereu conectati iar managementul, la randul lui, e conectat la progresul acestora. De altfel, tot Pwc arata ca gradul de digitalizare al companiilor va creste cu 72% in urmatorii cinci ani, de la un nivel de 33% in prezent, ceea ce va aduce beneficii uriase

 

5. Provocarile din piata imobiliara
"Principala problema o reprezinta lipsa de predictibilitate a pietei imobiliare si schimbarile legislative facute de pe o zi pe alta. Daca ne uitam doar la 2016 vom vedea ca la inceputul anului codul fiscal a fost modificat, astfel incat plafonul pana la care se calculeaza de TVA redusa la 5%, pentru locuintele mai mici de 120 mp utili a fost actualizat la 450.000 ron. La cateva luni a aparut legea darii in plata care a bulversat piata rezidentiala pentru 2-3 luni, iar luna trecuta s-a aflat in dezbatere Strategia Nationala a Locuirii in care sunt propuse modificarea plafonului de TVA si a programului Prima Casa doar pentru cazuri sociale si obligatia ca intr-un proiect rezidential sa ai 20% locuinte sociale", mai spune Georgian Marcu.

Astfel de masuri, in opinia sa, afecteaza atat cumparatorii care se intreaba cum va evolua piata cat si dezvoltatorii care pun pe "hold" proiectele rezidentiale. "Este aproape imposibil sa estimezi ce produs va fi cautat anul viitor si care vor fi preturile la care vei vinde, in special in ceea ce priveste segmentul destinat clasei de mijloc. As mai putea adauga blocajul la nivel administrativ si aici ma refer strict la procesul de avizare /autorizare in care termenele legale au devenit strict orientative", explica Georgian Marcu.

"Cum iti duci agentia imobiliara la nivelul urmator? Este o intrebare la care probabil fiecare antreprenor din domeniul imobiliar cauta raspunsuri in fiecare zi, pentru ca intotdeauna este un nivel urmator la care poti ajunge. Pentru anumite agentii nivelul urmator poate fi abordarea unor noi nise de piata, pentru altele specializarea si dezvoltarea unui anumit segment de piata, din punct de vedere al zonei, pretului, tip de proprietate s.a.m.d.", apreciaza Georgian Marcu, proprietarul unei agentii imobiliare.

Astfel, succesul nu vine aproape niciodata peste noapte. Dezvoltare unei afaceri sanatoase poate dura ani de nopti lungi si weekend-uri prelungite. Dar, pentru majoritatea antreprenorilor, entuziasmul este de scurta durata, odata ce se extind dincolo de faza de start-up, ajung sa se confrunte rapid cu provocari de business pe care nu le-au mai intalnit pana atunci.

"Pentru noi urmatorul nivel acela de a fi mai activi in segmentul rezidential nou, prin acordarea de servicii de consultanta in marketing si vanzari dezvoltatorilor de proiecte in care arhitectura si design-ul este este in topul prioritatilor", mai spune Georgian Marcu. (sursa: wall-street.ro)