Showroom-ul are acum o suprafaţă totală de 850 mp, faţă de 580 mp înainte de extindere. Investiţia în amenajare s-a ridicat la peste 300.000 euro.

Investiţia Workspace Studio are la baza premisa că spaţiile amenajate după standarde de înaltă calitate, orientate către angajaţi şi cu un design care susţine, inspiră şi stimulează creativitatea sunt o sursă de avantaj competitiv şi devin o necesitate conştientizată de tot mai multe organizaţii din România.

În cadrul showroom-ului, clienţii pot explora branduri de design de mobilier precum Herman Miller, Knoll, Hay, Muuto, NaughtOne, GEIGER sau Maharan, soluţii acustice sustenabile, dar şi cele mai recente tendinţe în mobilier ergonomic şi soluţii de amenajare a spaţiilor de birouri, inspiraţie pentru zone de lucru moderne, personalizate şi inovatoare.

"Punem accent şi prezentăm în showroom aceste ‚medii de lucru personalizate şi inovatoare', pentru că toate soluţiile de amenajări interioare turn- key propuse de noi sunt personalizate fiecărei companii, cu accent, bineînţeles, pe ergonomie, sustenabilitate şi, mai ales, design centrat pe oameni, activităţile şi interacţiunile acestora. Obiectivul fiecărui proiect este să creăm birouri spectaculoase, în care oamenii îşi doresc să se afle, care îi inspiră şi le stimulează creativitatea şi dorinţa de a crea plus valoare în companie", declară Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

Pe măsură ce munca hibridă şi la distanţă se stabilizează ca normă, cultura organizaţională devine o componentă esenţială a strategiilor de lucru. Sondajul Gartner recent• arată că liderii de afaceri sunt de părere că cultura este cea mai mare preocupare în elaborarea politicilor de lucru. Spaţiul de companie trebuie să reflecte această cultură. De aceea orice proiect de reamenajare porneşte de la discuţia despre cultura organizaţiei şi felul în care spaţiul de lucru o poate susţine.

Atunci când li s-a cerut să motiveze de ce ar alege să vină la birou, 74% dintre participanţii la un sondaj global care a cuprins 10.000 de angajaţii din birouri au evidenţiat camaraderia, comunitatea şi conexiunea ca principalele motive. Acest lucru ne arată că locul de muncă modern trebuie să fie gata să faciliteze conexiuni interpersonale bogate între colegi, fie că acestea se realizează în întâlniri fizice sau în mediul virtual. Pe de altă parte, 15% dintre angajaţi merg la birou pentru a se concentra mai bine pe ce au de făcut, iar 11% pentru vizibilitate în faţa managementului şi oportunităţi de carieră.

Aceste rezultate ale studiului Future Forum 2023, realizat de MillerKnoll şi un grup de companii din industrii diverse, sunt confirmate şi de cel mai recent raport Gensler Global Workplace Survey Comparison 2023. Potrivit acestuia, angajaţii apreciază biroul pentru a se concentra asupra muncii lor, a se întâlni cu colegii şi a avea acces la instrumente şi persoane critice.
"Biroul este un punct central în strategia de aducere a echipelor la birou. Astfel, devine un spaţiu în care se îmbină eficienţa operaţională cu creativitatea, un loc în care angajaţii se pot reuni şi pot colabora într-un mod productiv. Prin această investiţie în showroom ne propunem să aducem în faţă soluţii moderne şi funcţionale pentru companiile care apreciază impactul pozitiv pe care un mediu de lucru bine gândit îl are asupra productivităţii şi satisfacţiei angajaţilor", adaugă Horaţiu Didea.

Majoritatea angajaţilor care lucrează la birou mai puţin de 80% dintr-o săptămână tipică de lucru declară că ar fi dispuşi să vină mai des la birou pentru a experimenta o combinaţie ideală de experienţe. Acestea au fost descrise ca o varietate de spaţii inspirate din designul restaurantelor, hotelurilor şi rezidenţial, zone de concentrare tip bibliotecă, zone de colaborare în echipă şi spaţii informale pentru socializare şi relaxare.

De altfel, birourile amenajate recent de Workspace Studio în România se disting prin acelaşi mix de soluţii care contribuie la wellbeing şi susţin nevoile actuale ale angajaţilor. Zonele de colaborare şi relaxare generoase, cu cromatică şi stil variate, ajung să ocupe aproape 70% din spaţiul birourilor. Restul spaţiului este alocat formatelor pentru muncă individuală, care se disting prin mobilier şi instrumentele ergonomice adecvate.

Studiul Future Forum 2023 indică faptul că flexibilitatea, definită în principal prin unde şi când lucrează, este nu doar dorită de angajatii, ci un aspect cu impact imediat în retenţie. În timp ce 65% dintre angajaţi vor un model hibrid birou-alte spaţii, 20% preferă un program full time la birou, iar 15% un program full time remote. În acelaşi timp, 75% dintre respondenţii care îşi doresc mai multă flexibilitate în orar sunt înclinaţi să îşi caute un loc de muncă nou în următorul an.

Nevoia de flexibilitate se reflectă şi în filozofia actuală de design. Amenajarea biroului trebuie să permită personalizarea spaţiului de lucru în funcţie de nevoile din fiecare moment, fie că vorbim de adaptări la nivel individual sau de modificări ale spaţiilor de echipă la nivel orar sau chiar zilnic.

Schimbare "la minut" presupune că indivizii sau echipele pot ajusta şi adapta punctele de lucru personale sau spaţiile de echipă în timp real, pentru a răspunde necesităţilor imediate. Schimbare "la oră" se referă la situaţia în care sunt necesare modificări mai semnificative, iar spaţiile pot fi rearanjate în câteva ore pentru a corespunde cerinţelor specifice ale unei activităţi sau unui eveniment. Schimbare "la zi" presupune că organizaţiile pot planifica şi executa reconfigurări la scară mai mare pentru a susţine schimbări în strategia sau fluxul de lucru, cu impact minim asupra operaţiunilor zilnice.

Planificarea schimbărilor la toate cele trei niveluri - minut, oră şi zi - nu doar consolidează flexibilitatea şi rezistenţa organizaţiei, dar contribuie şi la maximizarea valorii investiţiei în mediul de lucru.