Iata care sunt factorii care trebuie luati in considerare la inchirierea sau achizitionarea unui sediu:

Activitatile desfasurate la sediu

Potrivit site-ului britanic StartUps.co.uk un prim aspect de care ar trebui sa tinem cont este natura activitatii. Daca firma are nevoie de sali in care sa aiba intrevederi cu clienti, atunci si sediul ar trebui ales avand acest considerent in minte. In acelasi timp, domeniul este si el important.

 

„Pentru o firma de call-center sunt suficienti 6-7 metri patrati pe angajat, in vreme ce o firma care are intrevederi cu clienti va avea nevoie de 10-12 metri patrati pentru fiecare persoana care lucreaza acolo”, spune Ann Clarke, director de design la Claremont Group Interiors.

 

Posibilitatile de dezvoltare si extindere

Inchiriem un spatiu de o anumita dimensiune, suntem foarte multumiti de el, insa cu timpul exista posibilitatea ca firma sa creasca. Acest lucru va insemna si suplimentarea spatiului. Dezvoltarea afacerilor si cresterea numarului de angajati sunt lucruri la care aspira orice companie, asa ca trebuie sa alegem o cladire care ne poate oferi spatiul de care vom avea nevoie si peste 2, si peste 5 ani.

 

Pentru a ne asigura ca odata cu dezvoltarea companiei nu va trebui sa ne relocam, este de preferat sa alegem parcuri de birouri, care dispun de mai multe cladiri si spatiu suficient pentru a gazdui o firma in plina ascensiune. Astfel de parcuri de birouri sunt o alegere care ofera unei companii siguranta ca nu va trebui sa-si schimbe sediul in cativa ani.

 

Accesul facil pentru angajati si clienti

Potrivit site-ului Bplans, un aspect pe care trebuie neaparat sa-l luam in considerare cand alegem un sediu este accesul facil atat pentru clienti, cat si pentru angajati. Daca firma are sediul in afara orasului va trebui ca angajatilor sa li se puna la dispozitie un mijloc de transport, de obicei platit de companie. De asemenea, clientii trebuie si ei sa ajunga usor la sediul companiei si sa nu intampine dificultati in a gasi cladirea.

 

In plus, trebuie sa recunoastem ca uneori clientii isi fac o parere despre firma chiar la vederea adresei. Cu totul altfel se prezinta o firma cu sediul intr-o zona cunoscuta pentru activitatile de business (zona de Nord a Capitalei, Pipera etc.) fata de o zona cu sediul intr-un cartier rezidential. Asadar, mesajul pe care il transmitem atunci cand alegem un sediu este un alt factor de care ar trebui sa tinem cont, noteaza jurnalistii de la entrepreneur.com

 

Costurile

Cand vorbim despre costurile unor sedii nu ne referim doar la chirie. Fiecare parc de birouri are reguli proprii in ceea ce priveste preturile. Parcarea, accesul la un depozit, administrarea, curatenia sunt cheltuielile pe care va trebui sa le luam in calcul pe langa chiria propriu zisa.

 

In acelasi timp, alegerea unor parcuri de birouri „verzi” care garanteaza facturi lunare mai mici, ne-ar putea ajuta sa facem economii substantiale. Cand suntem in cautarea unui sediu este de preferat sa ne interesam daca respectiva cladire are o certificare verde, precum BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology), LEED, etc.

 

Facilitati pentru angajati

Restaurante, cafenele, sali de sport, magazine, poate chiar si gradinite pentru copii – sunt facilitati pe care orice angajat si le doreste in apropierea locului de munca, asa incat firmele ar trebui ca acorde atentie acestor aspecte. Trebuie sa luam in considerare si aceste lucruri atunci cand alegem un sediu, deoarece ele sunt importante pentru salariati, asa incat trebuie sa le acordam importanta cuvenita.

 

Sediul pe care il alegem pentru compania noastra este o adevarata carte de vizita. El influenteaza work-flow-ul, productivitatea personalului, cheltuielile, dar si impresia pe care o lasam clientilor, asa ca trebuie ales cu multa grija. (sursa: wall-street.ro)