In monede locale, vanzarile Metro Cash&Carry in Europa de Est au crescut cu 4,6% in perioada analizata.

 

"Piata din Rusia s-a mentinut. Turcia si Polonia au inregistrat de asemenea evolutii pozitive, alaturi de Rusia. In contrast, evolutia in Ucraina si Romania a fost negativa, in cazul Ucrainei ca urmare a turbulentelor politice", se arata in raportul Metro.

 

Vanzarile Metro Cash&Carry, care are operatiuni in Europa de Vest, Europa de Est, Asia si Africa, au coborat cu 2% in primul semestru fiscal fata de perioada corespunzatoare a anului anterior, la 15,36 miliarde euro.

 

Profitul diviziei inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a coborat totodata cu 30,6%, la 451 milioane euro.

Metro este unul dintre cei mai mari retaileri europeni, cu 2.200 de magazine in 31 de tari si 250.000 de angajati. Grupul are patru divizii, respectiv Metro Cash & Carry, Media Markt/Saturn (electronice si electrocasnice), Real (hipermarketuri) si Galeria Kaufhof (magazine universale).

Veniturile grupului german la nivel mondial au coborat in primul semestru fiscal cu 5,2%, la 33 miliarde euro. Variatiile de pe pietele valutare au avut un impact semnificativ, vanzarile grupului calculate in monede locale inregistrand o scadere de 2,9%.

Profitul net al Metro a scazut cu 25,5% in perioada analizata, la 348 milioane euro.

Metro detine in Romania 32 de magazine Cash&Carry si 4 magazine Real. Compania a vandut anul trecut 20 de magazine Real din Romania catre retailerul francez Auchan, intr-o tranzactie de 1,1 miliarde euro care a inclus si unitatile din Ucraina, Polonia si Rusia.

 

Metro controleaza de asemenea reteaua de magazine de proximitate "LaDoiPasi", deschise in franciza, care a ajuns la peste 700 de unitati. (sursa: wall-street.ro)