Pe lângă aceste oraşe însă, pe harta localităţilor atractive pentru piaţa de logistică şi industrial au intrat anul acesta şi Braşov, cu 16.000 de metri pătraţi închiriaţi, Cluj-Napoca (26.600 de metri pătraţi) sau Râmnicu Vâlcea (12.800 de metri pătraţi) sau chiar Târgu Mureş (3.500 de metri pătraţi).

 

“Este un lucru îmbucurător că faţă de destinaţiile tradiţionale, precum Bucureşti, Arad, Timişoara sau Ploieşti, companiile merg şi în oraşe din etalonul doi ca mărime – Râmnicu Vâlcea sau Târgu Mureş. (…) Credem că acest trend va continua, iar piaţa de logistică şi industrială nu va mai fi concentrată doar la nivelul câtorva oraşe mari unde forţa de muncă a devenit limitată, ci se va extinde şi în alte zone, unde pot găsi mai uşor angajaţi”, afirmă Cristina Pop, şeful departamentului industrial din cadrul JLL România.

 

Cei mai activi chiriaşi în zona de închiriere de spaţii logistice sau industriale sunt cei care activează în domeniul retail, componente auto sau logistică.

 

Printre cele mai mari tranzacţii din primele nouă luni se numără cea prin care grupul american P&G a închiriat circa 28.000 de metri pătraţi în centrul logistic Dunca din Timişoara, dezvoltat de compania de transport marfă Dunca a familiei Dunca. Alte două mari tranzacţii sunt cele prin care doi producători de componente auto, Preh şi Federal Mogul, au închiriat fiecare câte 13.000 de metri pătraţi în centrul Industrial Park Braşov al grupului ICCO, respectiv WDP Ploieşti al belgienilor de la WDP.

 

JLL estimează că suprafaţa totală de spaţii tranzacţionate anul acesta se va ridica la peste 300.000 de metri pătraţi, nivel comparabil cu cel înregistrat anul trecut. Stocul total de spaţii industriale se ridică la 2 milioane de metri pătraţi la nivel naţional, jumătate din această suprafaţă fiind concentrată în Bucureşti. (sursa: zf.ro)