In Romania, Grupul Carrefour are 112 magazine dintre care 24 hipermarket-uri „Carrefour”, 68 supermarket-uri „Market”, si 20 magazine de proximitate „Express”. Cel din urma supermarket a fost deschis la inaugurarea mall-ului Uvertura din Botosani, din 29 martie. In lume, grupul francez are peste 9.900 de magazine in 33 de tari. Confirmarea ratingului reflecta imbunatatirea flexibilitatii financiare a Carrefour in 2012, datorita vanzarilor de active si masurilor de prezervare a numerarului, apreciaza agentia de evaluare. Fitch se asteapta ca firma sa utilizeze aceste resurse pentru a-si imbunatati performanta operationala prin majorarea investitiilor operationale si de capital. Agentia remarca o imbunatatire a operatiunilor de baza ale Carrefour, mai ales pe piata hipermarketurilor din Franta, si performanta solida din America Latina. Carrefour detine pizitia de lider pe unele piete europene si este o companie bine diversificata geografic, in 2012 aproximativ 54% din venituri au fost generate din afara Frantei. Fitch estimeaza ca in urmatorii trei ani Carrefour va inregistra o crestere moderata a vanzarilor si a profitului operational. Directorul general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat saptamana trecuta ca firma lucreaza la un plan de extindere pe pietele din Brazilia si China, plan ce ar putea fi gata la inceputul lui 2014. Brazilia si China reprezinta cea de a doua, respectiv a cincea mare piata pentru Carrefour in termeni de vanzari. De asemenea, Plassat a subliniat ca Carrefour vrea sa-si mentina prezenta in Europa de Sud. 'Ar fi complet stupid sa ne abandonam pozitia noastra de piata (20%) doar pentru ca regiunea trece in acest moment printr-o criza economica', a apreciat seful Carrefour. Referindu-se la situatia din Turcia, unde Carrefour poarta discutii cu partenerul Sabanci pentru a evalua optiunile disponibile, Plassat a apreciat ca 'este probabil ca situatia sa se clarifice in saptamanile urmatoare'. In ultimul an, Carrefour a strans aproape 3,6 miliarde de dolari din vanzarea unitatilor sale din Indonezia, Columbia, Grecia si Singapore in cadrul unei strategii vizand strangerea de numerar pentru a-si apara pozitiile din Europa de Vest, China si Brazilia. (sursa: finantistii.ro)