1. Încurajați angajații să se spele pe mâini în mod regulat și să poarte mănuși dacă de obicei ating obiecte folosite de alți angajați.

2. Instalați soluții de dezinfectare a mâinilor în zonele în care săpunul și apa nu pot fi disponibile, pentru a ajuta angajații să-și mențină mâinile curate și să reducă răspândirea germenilor.

3. Puneți afișe educaționale în birouri care să amintească despre spălarea frecventă a mâinilor, metoda adecvată de spălare a mâinilor și evitarea contactelor ca modalități de a rămâne protejați de viruși.

4. Înlocuiți des filtrele de aer de la instalația de HVAC pentru a reduce numărul de particule de praf și microbi. Acest lucru ajută la reducerea riscului de a se răspândi germeni, spori, bacterii prin ventilație. Menținerea calității sănătoase a aerului interior este un pas important pentru sănătatea fiecărui angajat.

5. Adoptați o politică de clean desk și faceți că personalul să păstreze cele mai multe obiecte în dulapuri când nu le folosesc. Articole precum pixurile și bloc-notesurile pot sta în sertare, ferite de transmiterea prin stropi  a virusului. Acest lucru va permite, de asemenea, personalului de la curățenie să facă o curățare mai eficientă a suprafețelor libere de pe birouri.

6. Asigurați șervețele dezinfectante și baghete de igienizare UV în jurul biroului. Baghetele de igienizare UV și elementele de igienizare pentru încăpere pot ucide până la 99,9 la sută din germeni, viruși, bacterii și alergeni de pe suprafețele dure și țesături.

7. Reamintiți-le angajaților că telefonul mobil, cheile și biroul lor au de 10 ori mai mulți germeni decât un scaun de toaletă!

Așadar, care este rolul managementului facilităților în gestionarea riscurilor ce țin de răspândirea virusului? Fiind responsabili de întreținerea clădirilor și, cel mai important, de starea de bine a oamenilor este rolul managerilor de facilități să ia măsuri pentru siguranța sanitară la locul de muncă.

1. Reducerea concentrării personalului

Acest lucru se poate realiza prin alocarea turelor, prin munca la distanță și prin alte programe flexibile de lucru. Este deosebit de important ca angajații care prezintă simptome de răceală să rămână acasă.

2. Reducerea apropierii fizice a personalului

Administratorii clădirilor de birouri trebuie să ia măsuri pentru a reduce densitatea personalului în același spațiu. De exemplu, angajații nu trebuie să depășească 50% din capacitatea maximă a ascensoarelor și nici nu ar trebui să lucreze în spații mai mici de 2,5 metri pătrați fiecare.

Evitați sa interactionati direct cu , clienții, furnizorii sau alte persoane pentru a reduce riscul de contaminare  ,si adoptati utilizarea tehnologiei comunicarii „la distanta”, care permit lucrul in echipa sau partajarea informatiilor.

3. Curățarea și dezinfectarea spațiilor de birouri

Procedurile de curățenie trebuie să fie intensificate în timpul pandemiei, pentru a reduce probabilitatea de supraviețuire a virusului pe suprafețe și obiecte. Echipa de curățenie trebuie să cunoască procedurile și produsele specifice care trebuie utilizate pentru fiecare tip de spațiu și de suprafețe.

4. Curățarea și întreținerea instalațiilor de HVAC

Circulația aerului prin sisteme de aer condiționat sau ventilație centralizate trebuie să fie dezactivată, și componentele cheie care pot reprezenta un pericol de infecție trebuie curățate, înlocuite sau dezinfectate săptămânal.

Menținerea umidității relative între 40% și 60% reduce timpul de supraviețuire a virusurilor. Capacitatea de a menține un nivel de umiditate relativă de minim 40% depinde de capacitatea instalației de umidificare și de capacitatea construcției de a împiedica apariția condensului la nivelurile de umiditate relativă mai ridicate.

 

Despre compania Facilities Management Services

Fondatorul companiei, dipl.ing. Lucian Anghel, are experiență în operarea și mentenanța clădirilor însumând  peste 3.000.000 mp în România. Experiența acumulată în decursul a 15 ani de facility management a condus la crearea acestei firme prin care clienții beneficiază  de un furnizor național de produse și serviciide operare, întreținere si administrare  bazate pe un model de business inovativ și tehnologii noi. Echipa companiei FMS este constituită din personal cu experiență de peste 15 ani în facility management și asistență tehnică. Serviciile tehnice ale companiei includ: mentenanță tehnică a clădirilor, monitorizarea si tratarea apei în circuite închise, management și eficiență energentică, mentenanțăși lucrări electrice. Compania oferă și servicii non-tehnice de curățenie, deszăpezire, DDD, peisagistică și concierge. Aflați mai multe despre noi pe: www.tfms.ro.

 

Autor: Lucian Anghel, Fondator și CEO, Timepal Romania și Facilities Management Services