"Începând din 2014, am asistat la o creştere accelerată a pieţei de mobilier de birou şi fit-out. 2015 ne-a confirmat acest lucru, iar acum aşteptăm continuarea acestei tendinţe în 2016 şi 2017. Potenţialul pe care l-am identificat -livrarea unui număr mare de clădiri clasa A, intenţia multor companii de a se reloca în noi imobile, precum şi intrarea pe piaţă din România a unor mari jucători globali ne face încrezători că putem atinge 20 de milioane în acest an. Companiile din sectorul IT&C se dezvoltă rapid, la fel şi cele din sectorul BPO, ceea ce generează dynamism în piaţă." spune Christophe Weller, Managing Partner COS.

 

Planuri de extindere în Bucureşti şi Iaşi

"În 2016, dorim să creştem echipa de vânzări prin angajarea a cel puţin trei persoane în Bucureşti şi a unui agent în Iaşi. Am deschis showroom-ul din Cluj în septembrie 2014 şi de atunci echipa locală a crescut la patru persoane, suficient pentru a acoperi zona Transilvaniei. Următorul pas este un birou în Timişoara şi, pe termen lung, la Iaşi." spune Christophe Weller.

 

În 2015, birourile COS din Bucureşti şi Cluj au fost implicate în proiecte precum: sediul TELUS International în AFI Park, sediile Schneider Electric, RINF şi CITR în clădirea Greencourt, sediul E.ON în Targu Mures, HELLA Electronics în Timisoara, Yardi, Yonder şi Lohika în Cluj, birourile Oracle în Iaşi şi Bucureşti. Proiecte majore au fost finalizate şi pentru Microsoft şi Accenture.

 

Piaţa din România integrează tendinţele globale în domeniul amenajării spaţiilor de lucru

"Din dorinţa de a ne menţine clienţii informaţi şi a le oferi cele mai inovative soluţii, urmărim constantcercetările făcute de partenerii noştri, lideri globali în industria mobilierul de birou", spune Christophe Weller.

Trei tendinţe la nivel internaţional cărora ar trebui să li se acorde atenţie în 2016 sunt:

 

Design-ul unui birou de companie trebuie să integreze acustica

Zgomotul deranjant din open space poate proveni din diverse surse: aparatul de aer condiţionat, soneria unui telefon mobil, traficul, construcții din apropiere, sisteme neperformante de mascare a sunetului şi mai ales, conversaţiile celorlalţi.

 

Spaţiile de lucru trebuie create ţinând cont de acustică, nu numai de estetică. Fără soluţii profesioniste de mascare a zgomotului, spun experţii, impactul negativ asupra sănătăţii angajaţilor poate deveniimportant, cauzând creşterea tensiunii arteriale şi secretarea hormonilor de stres. Acestea duc, pe termen mediu şi lung, la efecte negative, precum nervozitate şi extenuare.

 

Design-ul unui birou de companie trebuie să permită oamenilor să se concentreze

Steelcase, lider global pe piaţa de mobilier de birouri, a desfăşurat o cercetare care arată că 49% din oameni întâmpină dificultăţi atunci când vor să se concentreze la birou. Pe parcursul unei zile la birou, aceste distrageri duc la pierderea în medie a 86 de minute.

Soluţia este amenajarea unor varietăţi de zone, unde angajaţii pot alege locul potrivit în funcţie de agenda zilei, starea de spirit sau personalitate. Prin optimizarea spaţiului de lucru, companiile le permit angajaţilor o mai mare libertate de alegere şi control asupra locului unde îşi desfăşoară activitatea, ceea ce le oferă acestora din urmă confort şi o stare de bine.

 

Design-ul unui birou trebuie să încurajeze mişcarea fizică

Un studiu recent Steelcase notează că mişcarea pe timpul zilei ne ajută creierul să funcţioneze mai bine. Numeroase studii au demonstrat că plimbările stimulează creativitatea, aceleaşi rezultate fiind obţinute şi dacă alegi să stai în picioare.

Companiile le pot oferi angajaţilor mobilier reglabil pe înălţime, pentru colaborare sau activitate individuală, precum şi scaune de lucru ergonomice, care permit o mobilitate crescută.

"Spaţiul de lucru este considerat un element cheie în dezvoltarea şi retenţia talentelor, dar şi în creşterea angajamentului. Companiile sunt conştiente că sediul lor trebuie să ofere confort angajatilor, pentru a-i sprijini să performeze şi să fie fericiţi în acelaşi timp."

Sursa studii: http://www.steelcase.com/insights/articles/think-better/

COS este specialist în soluții integrate pentru amenajarea la cheie a spațiilor de birouri din România.

 

În cei 18 ani pe piaţă, a oferit celor peste 1500 de clienţi cu care a colaborat servicii de design de spaţii de birouri, lucrări de construcţii şi instalaţii, project management, servicii de relocare şi mobilier pentru spaţiile de birouri.

 

COS s-a lansat în 1997 ca singurul distribuitor autorizat al produselor grupului Steelcase, lider mondial în industria mobilierului pentru birouri. În 2009, a devenit distribuitor autorizat al produselor Interface, lider mondial în fabricarea de mochetă modulară sustenabilă. (sursa: COS)