Preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu, a precizat că vineri a fost cea de a doua inaugurare a lucrărilor după cea din 2008, când din cauza lipsei de finanţare, în urma crizei economice, lucrările s-au oprit. La inaugurare au participat ministrul delegat pentru energie Constantin Niţă, toţi parlamentarii de Braşov, consilieri locali şi judeţeni, reprezentanţii firmei Premium Aerotec, primarii municipiilor Braşov, Codlea şi Ghimbav, reprezentantul ROMATSA. Aristotel Căncescu a declarat că aeroportul nu este o afacere deosebită pentru că dacă era, putea să se înscrie oricine la licitaţiile ţinute, însă este o investiţie foarte necesară pentru comunitate şi în mod indirect va aduce beneficii foarte mari comunităţii braşovene. "Lucrările au început în urmă cu două zile. Avem finanţarea pentru execuţia pistei, deocamdată doar pentru pistă avem bani. Dacă nu or să vină bani în plus, din resursele noastre putem să mai executăm turnul de control anului viitor, dar pentru execuţia terminalului şi drumurile până la aeroport nu avem finanţare. Fac apel atât la domnul ministru Constantin Niţă, cât şi la municipiul Braşov pentru finanţare, pentru că eu nu vreau să-l dăm pe mâna privaţilor. (..) Eu vreau ca şi domnul primar Scripcaru să intre în acest parteneriat în decursul anului viitor, având în vedere potenţialul primăriei pentru execuţia terminalului şi a drumurilor până la aeroport. Putem vorbi de un aeroport funcţional spre sfârşitul anului 2015 şi foarte realist începutul anului 2016.(...) Mă bucur că am reuşit împreună cu forţele politice mari să punem lucrurile cap la cap, că toţi au înţeles că această investiţie trebuie realizată", a subliniat Aristotel Căncescu. Ministrul delegat pentru energie Constantin Niţă a declarat că este bucuros că au început lucrările la aeroport având în vedere că primele discuţii au fost în anul 1990. "Iată că după 23 de ani avem şansa să începem lucrările la acest aeroport. Este un eveniment de care cu toţii ne vom aminti peste ani,un eveniment care va aduce Braşovul în prim planul vieţii economice şi sociale din Transilvania. Eu cred că cu acest obiectiv nimeni să nu mai aibă nici un fel de dubiu. De aceea întotdeauna am spus că în Regiunea Centru cel mai important oraş,cel mai important municipiu cu şansele cele mai mari de a fi capitală de regiune este Braşovul şi îmi voi menţine această idee. Cu acest obiectiv Braşovul o să fie pe harta marilor destinaţii turistice, iar numărul turiştilor va creşte. Eu sper ca în anul 2015 aeroportul să fie gata şi să avem şansa de a putea spune că Braşovul are un aeroport de talie internaţională. Vom face demersurile necesare împreună cu colegii liberali pentru ca şi Guvernul să contribuie din punct de vedere financiar la acest obiectiv", a spus Constantin Niţă. Primarul Braşovului, George Scripcaru, a precizat că municipiul Braşov va fi beneficiarul direct al acestei investiţii. "Va trebui să vedem care sunt paşii, posibilităţile,variantele de implicare ale municipalităţii în acest proiect şi cred că este bine să înţelegem cu toţii că acest proiect este foarte important pentru zonă", a spus Scripcaru. Reprezentantul ROMATSA, Ştefan Niţă,directorul tehnic al instituţiei, a afirmat că potrivit înţelegerii între ROMATSA şi aeroportul Braşov Ghimbav urmează să se stabilească un protocol, având în vedere faptul că ROMATSA, ca întreprindere de stat, va participa la echiparea cu mijloacele necesare funcţionării aeroportului. "Aşa am procedat cu toate aeroporturile. Este adevărat că sunt constrângeri internaţionale din ce în ce mai drastice, adică va fi foarte greu să investim banii necesari în următorii ani. Nu fac aprecieri asupra sumelor până nu voi avea un fundament foarte exact, dar oricum este vorba de câteva milioane de euro. La ora actuală întreprinderea noastră lucrează rentabil doar pe un singur aeroport, Otopeni", a precizat directorul tehnic al ROMATSA. Reprezentantul firmei constructoare S.C Vectra Service SRL, Marcel Butuza, a dat asigurări că pista va fi gata la 30 noiembrie 2013. urmând să aibă o lungime de 2.820 de m, o lăţime de 45 de m până la 60 de m cu tot cu acostamente. Potrivit şefului de proiect Alexandru Bărbuceanu, pista aeroportului internaţional Braşov Ghimbav va putea fi operată de avioane de categorie D maxim, adică de tipul Boing 767, 757, Airbus 310, 300 de avioane de mediu şi lung curier şi toate clasele superioare a acestora. Costurile pistei se ridică la 12.767.526 de euro plus TVA, bani din bugetul CJ. Costurile întregii investiţii sunt estimate de 60 de milioane de euro. (sursa: AGERPRES)