Care este istoria companiei Diplomat SA, proprietarul Diplomat Business Center si a constructiei care astazi gazduieste un important centru de afaceri din Bucuresti?
  
Societatea noastra dateaza de la inceputul anilor 90 si este o firma 100% romaneasca. La inceput am fost printre primii propietari privati de pe piata romaneasca de spatii de birouri, incercind sa dezvoltam permanent sistemul de calitate al serviciilor oferita clientilor nostri. Referitor la istoria constructiei, aceasta dateaza din anul 1982, fiind finalizata la standardele cele mai riguroase, aviind in vedere ca Romania tocmai ce fusese afectata de puternicul cutremur din 1977.

Situat la km 0 al cartierului central de afaceri al Bucurestiului, Diplomat Business Center ofera celor care-si aleg aici sediul un spatiu de birouri „altfel”. Care sunt ingredientele acestui hub, clasic si modern deopotriva?

Avind in vedere pozitionarea noastra in zona de mare interes al firmelor cu afaceri din diferite categorii, noi am pus intotdeauna accent pe zona de liniste in care ne aflam si pe dorinta de a oferi clientilor nostri si altceva. In acest sens, dispunind de o gradina de dimensiuni mari, am pus la dispozitia lor pergole de relaxare in care acestia pot sta la o cafea , avind si cite o intilnire cu alti clienti in mijlocul naturii.
Referitor la spatiile noastre, acestea sunt de dimensiuni mici si medii, si fiind partitionate sunt cautate de foarte multe companii de marime medie. Acestea sint prevazute cu chicinete, toalete si locuri de parcare.Totodata, in pretul chiriei platite sunt incluse toate utilitatile, acestea nemaiavind nimic de facut decit desfasurarea activitatii de birou si netrebuind sa angajeze oameni pentru mentenanta.


Carui tip de companii se adreseaza proprietatea dvs. raportat la domeniul de activitate si suprafata de birouri disponibila?


Dupa cum am dezvaluit inca din intrebarea anterioara, acestea sunt firme dinamice dintr-o paleta foarte larga de activitati, de la medicina la IT si chiar turism. Acestea in general vin la noi in primele stadii de dezvoltare a activitatii, evoluand de la 2-3 angajati si pana la aproape 100. Cind evolutia evident fireasca a pietei le permite cresterea organica, desigur ele migreaza spre alte locatii corespunzatoare cerintelor lor de perspectiva.

Azi avem 95% din spatiu inchiriat, evidentiind faptul ca piata de birouri este in crestere, ceea ce ne bucura pe noi ca propietari, avand in vedere potentialul urias pe care Romania il are in contextul actual de dezvoltare si al perspectivelor europene viitoare.

Care sunt avantajele financiare ale ofertei dvs. de birouri, comparativ cu piata?

In mare parte conditiile contractuale sunt similare in piata de birouri, noi incercand sa raspundem pietii cu contracte clare si neintentionand sa legam clientii de noi pe ani de zile fara sa mai poate pleca decat cu  despagubiri uriase. Fiind o locatie ultracentrala, preturile noastre tin cont de mersul pietei si incercam sa oferim intotdeauna un pret corect. Plata chiriei se face intotdeauna la timp de catre chiriasii nostri, in acest moment neexistind intarzieri la plata.

Cum ati defeni, din experienta dvs., relatia chirias-proprietar?

In general exista un respect reciproc bazat pe contracte clare. Binenteles avem intotdeauna disponibilitate la diferitele solicitari din partea lor, ajutandu-i in majoritatea problemelor intimpinate. Intr-un cuvint, exista respect de ambele parti, niciodata neexistand conflicte intre noi.


Suna intr-adevar ca fiind un mediu de lucru deosebit de linistit. Ce inseamna, din punctul dvs. de vedere, o buna gestionare a unui imobil de birouri?

Lucrand in acest domeniu de peste 18 ani, am vazut evoluand piata inca de la inceput. In primul rind, noi ne-am concentrat pe resursa umana. Aceasta este foarte importanta, netrebuind sa familiarizam an de an noii angajati cu sistemul nostru de management.

Adaptabilitatea la noile tendinte din tehnica si gestionare eficienta a spatiilor noastre a fost mereu o preocupare importanta a mea si echipei mele. Acest lucru presupune o reinventare permanenta a firmei si adaptare la piata de birouri despre care vorbeam in intrebarile anterioare. Binenteles, toate acestea sunt posibile pe fondul unei vieti economice sanatoase a cadrului legislativ. Din pacate sunt si foarte multe schimbari de moment care trebuie suportate de companii, ce una isi planifica si cu alta se trezesc peste noapte.

Care este opinia dvs. despre piata de birouri din Bucuresti?


 
Opinia este ca piata se va mari in continuare, evident urmand tendinta globala de dezvoltare a societatii. Aceasta presupune ca cei care urmeaza calea de dezvoltare organica sanatoasa vor supravietui intr-o dinamica foarte agresiva a diferitelor grupuri de interese  din toate categoriile de investitori, mai mult sau mai putin credibili.