1. Cum și când a debutat afacerea dvs., cum a fost influențată de piața de birouri din acel moment?

Coffice, situat in parcul de birouri de clasa A, Swan Office&Technology Park, a apărut în vara anului trecut și este un nou concept de business, format din birouri la cheie, utilitate si mobilate complet si o cafenea business unde clientii nostri au posibilitatea de a servi o cafea buna in timp ce semneaza un deal. Piața de birouri este la început, însă este o piață cu creștere rapidă, foarte dinamică, unde micile companii și freelancerii aleg să își înceapă afacerile în birouri mici. Cercetările noastre arată că birourile servisate cresc ca și număr, deoarece tot mai multe companii prefer flexibilitatea și eficiența de costuri asociată acestora.

 

2. Ce părere aveți despre dezvoltările verzi în comparație  cu dezvoltările imobiliare clasice? Afacerea dvs este orientată către mediu?

Pentru conceptul nostru de business, dezvoltarea verde este importantă deoarece ne preocupă protejarea sănătății clienților noștri și îmbunătățirea productivității acestora, astfel că folosim energia, apa și celelalte resurse eficient, reducând deșeurile, poluarea și degradarea mediului. De asemenea, avem o terasă și un loc special în aer liber pentru clienții noștri.

 

Cladirile verzi atrag un numar mare de chiriasi, asa cum arată datele locale și globale, ‘a fi verde’ este o cale dovedită de a diferenția spațiul tău de birouri de marea masa.

 

3. Ce vă diferențiază față de competitori? Care sunt cele mai puternice valori și servicii ale Coffice?

Diferența între noi și alți competitori din piață este conceptul, care este foarte prietenos, colorat și relaxant. Majoritatea firmelor vor un mediu de lucru relaxant, in care sa nu se simta stresati. Am folosit culori vii, astfel clientii nostri pot sa isi dezvolte business-ul intr-un mediu placut, intr-o atmosfera de business in propriul birou, in sala de meeting sau intr-un mediu  mai putin formal, in cafeneaua lounge sau pe terasa.

Coffice este un concept in care investitia in amenajarea spatiului este foarte importanta, oferind clientiilor nostri ultimul tip de amenajare si facilitati, speram sa primim in schimb satisfactie din partea lor si productivitate. 

 

4. Cum ați descrie compania dvs. în cifre relevante?

Gradul de ocupare pe partea de birouri instant este de 85% de la deschidere, ceea ce ne face sa fim foarte optimisti si sa avem o viziune deschisa in ceea ce priveste extinderea.

 

5. Care este profilul clienților Coffice?

Clienții noștri sunt oameni de afaceri care înțeleg operațiunile de business și mediul de afaceri, care au inițiativă și capacitatea de a lua decizii prompte, avand determinare si  perseverență.

Printre clientii nostri se afla companii din Anglia, Italia, Danemarca, dar si firme de prestigiu ca si Mercedes, Toyota cu care colaboram foarte bine pe partea de servicii si sali de meeting.

 

6. Care este în opinia dvs. tendința în piața de birouri actuală, atât la nivel local, cât și internațional?

O industrie clădită pe modelul tradițional de birouri, care continuă sa redefinească granițele spațiului de lucru modern, piata de birouri instant este complexa si extrem de variata. Piața locală de birouri este în creștere de la an la an, oamenii înțelegând că mediul de lucru este foarte important pentru a-și crește afacerile. In Occident, inchirierea de spatii de birouri pe perioade scurte se practica de multa vreme si e intr-o continua evolutie.

 

 

7. Care sunt cel mai interesante facilități ale unui proiect de birouri pentru un chiriaș? Care sunt prinipalii factori de decizie în alegerea unui birou?

Unele companii văd în birourile lor o parte crucială a strategiei lor generale de marketing și vor plăti pentru un spațiu premium într-o clădire de renume. Astfel de clădiri impresionează ușor clienții, aduc satisfacție angajaților și creează un renume în jurul biroului de companie.

 

O altă tendință este cererea de spații de birouri cât mai flexibile sau elastice. Start-up-urile, în special în sfera tehnologică sau financiară, au nevoie de spații care se pot mări sau micșora în funcție de cerințele de business.

 

În fruntea listei de motive pentru care companiile aleg un spațiu de birouri se află cele practice: prezentarea, facilitățile, proximitatea față de clienți si legăturile bune de transport în comun.

 

Cele mai importante lucruri atunci când este selectat un spațiu de birouri sunt: birouri complet servisate, birouri disponibile pentru o zi sau o lună, mutare imediată, atmosferă prietenoasă și relaxantă, facilități incluse in pret, imprimanta, copiator si scanner gratuit.

 

8. Cum este în opinia dvs. relația dintre priprietar și chiriaș în România?

Cred că este o relație bazată pe încredere, bună organizare și valori reale. Așa cum sție toată lumea, comunicarea este cheia oricărei relații de succes, aici fiind inclusă și cea dintre proprietar și chiriaș.

 

9. Cum evaluați anul 2014 în ceea ce privește afacerile dvs.?

Primul nostru an în sectorul de birouri a fost foarte important pentru noi pentru că am studiat piața, precum și viziunea clienților. Dorim sa dezvoltam conceptul atat în România, cat si in strainatate.

 

10. Care este următorul dvs. proiect pe piața de birouri?

Următorul nostru proiect este să ne extindem conceptul în București, Cluj-Napoca și alte orașe importante, cat si pe piata din Occident.

Dorim să multiplicăm conceptual si sa dezvoltam Coffice pe cat mai mult posibil, ne-am gandit si la o franciza, asta ne-ar usura munca si ne-ar reduce timpul.

 

11. Care sunt previziunile dvs. pentru piața de birouri în România pe termen mediu și lung, în special cum credeți că va evolua afacerea cu birourile instant?

Cred că viitorul birourilor instant se dezvoltă de la an la an și numărul micilor companii și al freelancer-ilor  este în creștere.

 

Pe scurt, piața din România devine mai matură și mai sofisticata, iar clienții par să îmbrățișeze această evoluție.