Împreună ne asumăm

Blocarea globală din cauza pandemiei a devenit un factor major pentru mulți dintre noi. Mai mult ca niciodată, ne dăm seama cât de important este contactul uman, în special în mediul de lucru.

Multe companii își aduc acum angajații la birou.

Această etapă necesită grijă și precauție specială pentru a vă asigura că revenirea la muncă are loc cu liniște sufletească și cu un sentiment de siguranță.

 Este foarte important să planificați și să implementați măsuri esențiale pentru a proteja oamenii la locul de muncă, permițându-le să fie cât mai eficienți în comunicarea și colaborarea între ei.

Acest articol are scopul de a oferi câteva sfaturi utile despre cum să înfruntăm această nouă eră și să modelăm împreună viitorul locului de muncă. Pentru ca oamenii să aibă succes la locul de muncă, să-și exprime genialitatea și să rămână în siguranță.

 

Biroul difuz

Pandemia a confirmat că biroul nu mai este un singur spațiu fizic, ci este un set de spații răspândite pe întregul loc de muncă din care ne putem conecta la colegii și la munca noastră.

Ideea unui „birou difuz” nu este un concept nou, dar acum a revenit in primplan și reprezintă soluția principală pentru a oferi angajaților un loc de muncă sigur, confortabil și convenabil.

În această perioadă, mulți dintre noi am fost nevoiți să muncim de acasă: am testat limitele și am încercat avantajele incontestabile.

Astăzi, orice strategie de „revenire la birou” nu poate ignora faptul că munca la distanță este încă valabilă, permițând cât mai mulți angajați să continue să lucreze de acasă.

Aceasta implică, de asemenea, angajamentul companiei de a sprijini angajatul în asigurarea unui loc de muncă ergonomic și sigur la domiciliu.

 

# 01 Măsuri imediate

Revenirea la birou este un proces, o serie de pași care ne vor conduce la o nouă normalitate, la un nou concept de loc de muncă.

După ce au fost nevoiți să lucreze de acasă, noile soluții de birou vor trebui dezvoltate în jurul conceptului de „loc de muncă difuz”, inclusiv spații de birou, casă și alte locuri îndepărtate. Este un proces care solicită acțiuni pe termen scurt, mediu și lung.

Biroul va fi întotdeauna în centrul acestei transformări: ca început, va trebui să adoptăm comportamente și proceduri care să faciliteze adaptarea la circumstanțele imediate și să fim pregătiți pentru posibilele focare ale epidemiei.

Sugestiile de bază includ:

• Reveniți la birou treptat, integrând munca de birou cu lucrul la distanță.

• Reduceți și reglați utilizarea zonelor sociale și comune din birou.

• Adoptați toate sugestiile autorităților dumneavoastră naționale de sănătate cu privire la dezinfectarea spațiilor.

• Monitorizați sănătatea angajaților dvs. cu ajutorultehnologiilor actuale și a unei bune comunicări.

# 02 Planificare spațială

Până acum câteva luni, accentul în planificarea spațiului se referea în special la optimizarea amprentei și a factorului de utilizare a spațiului, crescând totodată cantitatea de colaborare și zonele de întâlnire.

Unul dintre principalele obiective a fost acela de a uni oamenii și de a împărtăși spațiul.

Noua provocare este astăzi cum să facem colaborarea și schimbul cât mai eficient și sigur, folosind aceleași spații. Procesele și rutinele de lucru existente trebuie reconsiderate.

Spațiile de birou trebuie să fie reorganizate și adaptate pentru a atinge distanța fizică necesară între oameni, fără a compromite productivitatea și eficiența la locul de muncă.

Aceste patru abordări ar putea ajuta la reproiectarea spațiului de birouri:

• Densitate

• Distanță

• Fluxul de lucru

• Partajarea

Densitate

Conform cercetarilor, numărul de persoane dintr-un spațiu este direct proporțional cu probabilitatea de a contracta virusul. Din acest motiv, în faza critică a pandemiei, accesul la toate locurile interioare și exterioare cu o densitate mare de oameni a fost restricționat sau interzis. Limitarea prezenței persoanelor în interiorul birourilor și facilitarea distanțării dintre persoane este foarte importantă pentru a scădea drastic posibilitatea răspândirii unei infecții. Acest lucru le oferă angajaților noțiunea că se simt în siguranță și în cele mai bune împrejurimi pentru a-și face treaba. Pentru a reduce eficient densitatea într-un birou, este necesar să se ia în considerare toate acțiunile posibile care sunt compatibile cu fluxul de lucru și strategia companiei, cum ar fi lucrul de acasă, de la distanță sau pe mai multe schimburi.

Distanţă

Cercetarile ne impun să ne „distanțăm social” de ceilalți atunci când suntem în afara sau în interior pentru a reduce riscul de virus. Într-un birou, recomandarea este să păstrați o distanță de siguranță între persoane mai mari decât cea parcursă de picăturile expulzate de nasul sau gura unei persoane infectate. Acest lucru este deosebit de important atunci când două sau mai multe persoane lucrează împreună pentru o perioadă lungă de timp. Pentru a face distanțarea socială și mai eficientă, este necesar să instalați panouri și bariere de separare, de preferință realizate din material ușor lavabil și igienizabil. Prezența barierelor contribuie, de asemenea, la conferirea angajaților de un sentiment de protecție și siguranță.

Fluxul de lucru

Birourile sunt locul în care fiecare companie își definește procesele de lucru și modelează modul în care angajații interacționează în timpul programului de lucru. Datorită situației în curs, în mod necesar, fluxul de lucru al companiilor se schimbă. Noile nevoi apar zilnic atât din partea lucrătorilor, cât și a companiei.

Cererea tradițională de flexibilitate și adaptabilitate este însoțită acum de nevoia de a asigura condiții spațiale sigure, permițând oamenilor și companiei să lucreze cât mai bine.

Partajarea

În prezent, majoritatea birourilor au zone comunale sau mobilier care pot fi partajate și folosite de mai multe persoane. De exemplu, birouri în spații flexibile, săli de ședințe, spații sociale și zone dedicate canapelelor.

Pentru a îndeplini condițiile de siguranță, aceste obiecte de mobilier și spații comune trebuie considerate ca zone de posibil contagiune, atât datorită apropierii dintre oameni, cât și datorită unei eventuale contaminări prin suprafețele de contact. Prin urmare, companiile trebuie să reducă astfel de spații și mobilier sau să le limiteze sever utilizarea.

Stațiile de lucru comune trebuie curățate și dezinfectate în mod regulat.

 

ÎNAPOI LA BIROU ESTE O RESPONSABILITATE ȘI O OPORTUNITATE.

Este o șansă să ne pese de oameni și să redefinim modul în care lucrăm împreună.