Alegerea unui spatiu de birouri pentru o companie este o decizie care poate influenta semnificativ comportamentul si modul de lucru al angajatilor. Potrivit RE/MAX, tranzactiile imobiliare din sectorul office sunt influentate, in primul rand, de bugetul alocat de catre viitorul chirias, insa multinationalele au inteles deja ca suplimentarea de buget per angajat pentru un spatiu de top nu este o cheltuiala, ci o investitie in propria afacere. 

 

„In general, in sectoarele de servicii bine remunerate, diferenta de cost a chiriei per angajat intre un spatiu premium si unul mediocru are o valoare motivationala mult mai mare pentru angajat, decat o majorare a salariului cu aceeasi suma. De aceea, companiile cu o cultura organizationala eficienta stiu sa exploateze acest avantaj ca pe o investitie si o oportunitate in recrutare si dezvoltare”, a declarat Razvan Cuc, director regional RE/MAX Romania.

 

Un bun exemplu in acest sens il reprezinta companiile din industria IT care pun un accent puternic pe confortul angajatilor cu scopul de a facilita recrutarile si de a dezvolta compania. Totodata, companiile multinationale  au cele mai inalte standarde atunci cand aleg o noua locatie. Acestea lucreaza cu oameni specializati in negocieri imobiliare care inteleg in cel mai mic detaliu nevoile chiriasilor si care pot efectua analize comparative intre criteriile de care sunt interesati.

 

Dincolo de buget, locatia este un criteriu decisiv in alegerea spatiului de birouri. Astfel, companiile sunt interesate de disponibilitatea locurilor de parcare, existenta unor servicii conexe precum o zona de retail, dar si de un acces facil la mijloacele de transport. 

 

„Cladirile sau zonele cu notorietate au importanta semnificativa, iar daca intrunesc si conditiile de finisare, dotare, servicii, accese, vor atrage interesul companiilor cu bugete importante. In cazul acestora, proprietarii tind sa semneze contracte ferme care sa le asigure ocuparea spatiului pe un interval de 3-5 ani”, a completat Razvan Cuc.

 

RE/MAX a fost infiintata in 1973 in Denver, are astazi peste 6.300 de birouri si peste 96.000 de agenti afiliati in 95 de tari. In Europa, RE/MAX este prezent in 31 de tari, cu 1.500 birouri si 12.000 de agenti. (sursa: dailybusiness.ro)