Rewe România, operatorul magazinelor Penny Market şi XXL Mega Discount, revine după o perioadă de declin cu planuri mari pentru piaţa locală, un punct strategic la nivel de grup. Ca parte a strategiei globale de a creşte pe pieţele în care operează deja, compania are în plan deschiderea a 400 de magazine în următorii 10 ani, focusul fiind pe oraşele mai mici, dar şi Bucureştiul unde consideră că este loc de 40 de unităţi Penny Market şi XXL. Acum au 144 de unităţi. "Strategia noastră nu este de a intra pe noi pieţe, ci de a ne întări poziţia acolo unde suntem deja. România este o ţară cu potenţial, în care comerţul tradiţional încă mai ocupă 15% din piaţă astfel că putem creşte în următorii 10 ani", a declarat Martin Bruning, managing director corporate communications REWE Group.

Pentru anul acesta şi 2014 compania a anunţat investiţii în deschideri şi modernizarea unităţilor existente în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro, retailerul urmând să inagureze în jur de 20 de unităţi în fiecare an. Pentru extinderea lanţului Penny Market investiţia de anul acesta se va cifra la aproximativ 58 de milioane de euro, costurile unui magazin nou în care este inclus şi preţul terenului fiind de aproximativ 2 milioane de euro. Aceasta în contextul în care strategia companiei este de a construi pe terenuri proprii, în momentul de faţă ponderea magazinelor deschise în spaţii închiriate fiind de numai 30%. În Bucureşti, retailerul va inagura anul acesta un Penny Market, targetul fiind de alte 4-5 unităţi Penny.

Rewe România ( care include două companii, una operativă (magazinele - n.r.) REWE România SRL şi o firmă de dezvoltare imobiliară - REWE Projektentwicklung) a terminat 2012 cu pierderi nete de 6,6 milioane de lei (1,5 mil. euro). În perioada 2008-2010 profitul a variat între 30 şi 40 de milioane de lei.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, în 2012, reţeaua Penny Market a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 2 miliarde de lei, ceea ce a adus companiei o creştere de 10.53% faţă de anul precedent. În prezent, reţeaua REWE este alcătuită din 137 de magazine Penny Market şi 7 magazine XXL Mega Discount.

REWE România estimează pentru anul în curs un profit net de un milion de euro şi pentru 2014 un câştig de 3,5 milioane euro.

REWE România face parte din concernul german REWE Group, prezent în 13 ţări, cu 15.538 de magazine şi afaceri de 49,7 miliarde euro anul trecut.  În România, grupul mai este prezent prin lanţul de supermarketuri Billa. (sursa: economica.net)