În joc se află şi un fond britanic de investiţii care vrea să preia cele peste 80 de supermarketuri Billa cu afaceri de peste 300 mil. euro anul trecut.

 

„Orice oportunitate în segmentul de supermarket este luată în calcul şi analizată de către compania noastră“, spune Adrian Nicolaescu, marketing director în cadrul Mega Image, fără a oferi alte detalii. Reprezentanţii Billa neagă informaţiile, însă afirmă că permanent se analizează fiecare piaţă în parte.

 

„Nu sunt planuri pentru vânzarea Billa România momentan. Totuşi, evaluarea pieţelor pe care activăm face parte din rutina de business fără ca acest lucru să însemne că se va lua o decizie cu privire la operaţiunile respective. Acest principiu se aplică şi pentru Billa România“, spune Theresa Teufel, communications manager în cadrul grupului Rewe International AG, care deţine pe piaţa locală atât supermarketurile Billa, cât şi lanţurile de magazine de discount  Penny Market şi XXL Mega Discount.

 

Primele informaţii despre o posibilă vânzare a supermarketurilor Billa în România au apărut în vara acestui an când grupul german Rewe a anunţat că îşi vinde toate magazinele Billa din Italia, mutare ce marchează exitul de pe această piaţă. Atunci, germanii anunţau că îşi vor concentra atenţia pe pieţele unde compania deţine o poziţie de top. În România Billa este cel mai mic jucător din comerţul modern local care numără 12 reţele străine.

 

Mai mult, lanţul de supermarketuri se află departe de primii clasaţi - Kaufland, Carrefour, Metro şi Auchan - fiecare cu afaceri de peste 4,5 miliarde de lei (1 mld. euro). Billa România are circa 85 de magazine şi afaceri de 1,35 mld. lei (307 mil. euro) anul trecut. (sursa: zf.ro)