Investiția s-a ridicat la suma de 4,5 milioane de euro. În lucrările de consolidare au fost implicați sute de oameni, pe toate specialitățile: structură, fațadă, fațada ventilată din bucata de clădire nouă, electricieni, instalatori, rigipsari, pietrari, faianțari, parchetari, cei care au restaurat ușile și ferestrele de lemn, cei care au reparat cornișele. Toate provocările au fost depășite cu brio de echipa coordonată de cei trei antreprenori spanioli, Tomas Manjon, Diego Stuyck și David Tortosa.

„Nu aveam experiență într-o lucrare similară. Aveam multe experiențe în construcții noi, dar nu făcusem niciodată o restaurare. Și aici nu vorbim de o restaurare oarecare, ci de restaurarea unei clădiri protejate, monument istoric, cu o fațadă plină de detalii și sculpturi. Într-un singur cuvânt, a fost vorba de artă. Noi eram obișnuți să lucrăm cu muncitori, iar aici a fost nevoie să lucrăm cu artiști. Am fost obligați să păstrăm orice detaliu din casa originală. Apoi, locația a fost una ultracentrală, cu acces greu pentru un șantier. Casa este situată lângă Ambasada Franței, așa că au existat și restricții suplimentare. A trebuit să desființăm și un corp din spatele clădirii. Am făcut-o cărămidă cu cărămidă”, a spus Tomas Manjon, co-fondator Mantor.

Clădirea Mița Biciclista din Piața Amzei a fost construită la începutul secolului al XX-lea, cu fațadă în stil Art Nouveau, după un proiect realizat de arhitectul Nicolae C. Mihăescu și renovată în anul 1980. Imobilul, declarat monument de arhitectură în stil baroc, a rămas un simbol al Capitalei datorită notorietății Mariei Mihăiescu, curtezană celebră și prima femeie din Bucureşti care a mers pe bicicletă, conform unor surse jurnalistice.

„Restaurarea a presupus un fel de călătorie în timp prin care am readus la viață o clădire abandonată de ani de zile. Arhitect a fost doamna Constanța Carp, a cărei experiență în astfel de proiecte a contat enorm. Am întâmpinat și unele situații neprevăzute. Când faci o casă de la zero, știi cam ce pași trebuie să urmezi. Acum, practic am demontat toată casa pentru a consolida structura de rezistență și apoi am pus toate lucrurile la loc. Au existat și surprize plăcute, ca de exemplu momentul în care am găsit un pistol din perioada interbelică ascuns între cărămizi.

Clădirea este o adevărată minune și a fost o plăcere să lucrăm la ea. Am reparat ceea ce stricase timpul. Ne-am extins aria de competență! În prezent lucrăm la un proiect de avangardă în care integrăm multe elemente de la o fațadă existentă. Ne propunem să recuperăm și să punem în valoare și construcțiile valoroase concepute de arhitecți valoroși în urmă cu zeci, dacă nu chiar sute de ani”, a mai precizat Tomas Manjon.

Lucrările de consolidare a casei Mița Biciclista s-au desfășurat în două faze: prima, de structură și o parte din instalații, a durat doi ani, iar cea de-a doua, pentru finisaje și restul instalațiilor, a durat încă un an și două luni. Clădirea fost readusă la viață și au fost respectate toate detaliile arhitecturale care au i-au conferit statutul de „operă de artă” a Bucureștiului. (sursa: MANTOR)