Pe langa suprafata de vanzare mult mai generoaza, magazinul este dotat cu cele mai noi tehnologii de constructii din prezent, fiind echipat cu solutii moderne de pastrare si reglare a consumului de energie, de captare a apei de ploaie si utilizare a acesteia pentru toalete, precum si echiparea cu sisteme de iluminare cu tehnologie LED, ce sunt prevazute cu senzor de prezenta.

Mai mult, constructia proiectului din zona Aviatiei a prevazut si sisteme care permit patrunderea luminii naturale, care sa eficientizeze si mai mult, pe timpul zilei, eficienta energetica.
Proiectul LIDL din zona Aviatiei va fi primul din Bucuresti care va fi dotat cu panouri fotovoltaice, care vor capta energia solara pe tot parcursul anului si va asigura buna functionare a spatiului comercial, iar in parcarea exterioara, magazinul va dispune de cinci statii de incarcare electrica, atat de mare capacitate, pentru incarcare rapida, cat si modele obisnuite.

„Inca de cand am intrat pe piata din Romania, am cautat sa optimizam in mod constant formatul de magazin si sa implementam tehnologii in linie cu demersul nostru spre sustenabilitate. Noua unitate deschisa este echipata cu 5 statii de incarcare pentru automobile electrice, dintre care una este pentru incarcare rapida, precum si cu o parcare acoperita pentru biciclete. Incurajam folosirea mijloacelor de transport cu emisii scazute de CO2 si protejarea mediului inconjurator,” a declarat Sergiu Fala, director national de expansiune si servicii centrale si membru al Consiliului de Conducere Lidl Romania.
Odata cu deschiderea unitatii din zona Aerogarii vor fi create peste 30 de noi locuri de munca. In plus, noul magazin ofera clientilor sai o suprafata de vanzare de aproximativ 1.400 m² si aproximativ 120 de locuri de parcare.
Cu putin peste 200 de magazine la nivel local, LIDL si-a propus ca in urmatorii ani sa ajunga la un numar de aproximativ 300 de unitati, sustin oficialii retailerului german.

„Obiectivele noastre sunt ca in urmatorii ani sa ajungem la 300 de magazine in Romania. Exista potential de dezvoltare, iar un ritm de 10-15 magazine pe an, creeaza premisele unei dezvoltari sustenabile la nivel local“, a declarat Sergiu Fala, raspunzand unei intrebari adresate de jurnalistul wall-street.ro.

LIDL este unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, companie cu o prezenta puternica si in Romania, unde detine peste 200 de spatii comerciale. Principalii concurenti ai LIDL sunt magazinele de proximitate, cum este cazul Mega Image sau Profi, precum si lanturile de hipermarket-uri Kaufland, Carrefour, Auchan, Metro, Selgros sau Cora. (sursa: wall-street.ro)