De altfel, pe acest segment al renegocierilor de contracte s-a înregistrat o creștere și față de trimestrul anterior, dar și față de același trimestru al anului trecut. În trimestrul trei din 2020 au fost prelungite contracte de închiriere a spatiilor de birouri care însumează o suprafață cu 77% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Un semnal pozitiv este reluarea activității de tranzacționare a spațiilor de birouri în centre de afaceri noi. Chiar dacă volumul de prelungiri de contracte este mai mare decât cel al relocărilor în clădiri noi, trendul relocărilor ar putea fi ascendent în următoarele 12 luni, deoarece chiriașii pot valorifica acum disponibilitatea mai mare din partea proprietarilor de a oferi chirii competitive și soluții la cheie de amenajare a spațiului de birouri conform noilor condiții anti COVID - 19”, afirmă Alexandru Petrescu, Managing Partner la ESOP Consulting l CORFAC International.
În trimestrul doi al acestui an, ce a cuprins perioada de lockdown cauzată de începutul pandemiei de COVID - 19, segmentul renegocierilor scăzuse și el la 24% față de aceeași perioadă a anului trecut, asemenea întregii piețe.

Măsurile de protecție împotriva pandemiei luate de proprietarii clădirilor de birouri în perioada mai – iulie 2020 au sporit însă încrederea chiriașilor și au dus la o revenire a tranzacțiilor. Printre aceste măsuri, cele mai eficiente s-au dovedit a fi asigurarea de dezinfectanți la recepții și in spatiile comune, fluxuri separate de acces în clădire și în spațiile comune, semnalizarea poziționării oamenilor în lift și igienizarea sistemelor de climatizare.
Închirierile de spații noi și pre-închirierile de spații noi au cumulat in trimestrul trei din 2020 un total de 23.268 mp, ceea ce reprezintă aproximativ 60% față de cele înregistrate în aceeași perioadă din 2019.

„În ultimele trei luni, chiriașii noi de birouri au preferat clădirile de birouri aflate în diverse stadii de construcție cum ar fi: One Tower, One Cotroceni Park, U Center, Ana Tower, The Light, Splay Offices, Miro Office etc. Credem că în următoarea perioadă va continua trendul de a închiria sau a prelungi contractele pentru spațiile de birouri din centrele de afaceri noi care implementează sisteme tehnice de combatere a pandemiei cum ar fi: sisteme performante de filtrare a aerului și de aport de aer proaspăt, accesul în spațiul de birouri fără atingerea suprafețelor și unde pot fi amenajate posturile de lucru cu respectarea normelor de distanțare fizică”, susține Alexandru Petrescu de la ESOP Consulting. (sursa: ESOP Consulting)