Totuși, procentul companiilor care se așteaptă la o creștere moderată, între 5-10% a scăzut cu 5% din ianuarie în iunie 2013, în timp ce procentul companiilor care anticipează o evoluție negativă între -5 și -10% a crescut cu 5 procente.

Ca strategie în vederea creșterii vânzărilor, majoritatea companiilor au ales introducerea unor noi proiecte și servicii și deschiderea unor noi canale de distribuție. În privința scăderii prețurilor, există o reducere de 8% privind acest factor, de la 18% în ianuarie 2013 la 10% in iunie 2013.

În același timp, încrederea liderilor de afaceri în industria în care operează companiile a scăzut semnificativ din ianuarie în iunie: proporția companiilor complet neîncrezătoare în potențialul industriei lor în acest an a crescut cu 17%, la 33% dintre companii, în timp ce procentajul companiilor puțin încrezătoare a a scăzut de la 35% la 23% în aceeași perioadă.

În ceea ce privește estimările privind creșterea profitului, acestea rămân pozitive, în aceeași parametri ca în ianuarie, când 68% dintre respondenți s-au așteptat ca profitul lor să crească în 2013, comparativ cu iunie, când procentajul a scăzut cu 2% la 66%. Din totalul companiilor, 11% se așteaptă la o creștere a profitului cu 30%.

Instrumentul preferat de finanțare pentru investiții în următoarele 6 luni rămâne creditul bancar, pentru 45% dintre companii atât în ianuarie cât și în iunie, în timp ce investițiile de capital au scăzut în preferințe, de la 8% în ianuarie la 6% în iunie 2013. (sursa: nineoclock.ro)