În prezent, angajații sunt cea mai importantă resursă pentru o companie, iar productivitatea și loialitatea lor sunt influențate din ce în ce mai mult de factorii non-monetari. O abordare centrată pe oameni este răspândită în organizațiile cele mai de succes și, prin urmare, sărbătorile de Crăciun sunt momente memorabile în fiecare an, atât pentru proprietari cât și pentru chiriași. Apetitul pe care proprietarul unei clădiri de birouri îl are pentru a investi în promovarea spiritului sărbătorilor depinde de mai multe variabile, cum ar fi exigența chiriașilor sau modul în care el dorește să poziționeze clădirea pentru chiriașii existenți sau potențiali.
    
    „Unele clădiri din zonele periferice nu au un buget acoperit de service charge pentru decorațiuni de Crăciun în spațiile comune – în special recepția. Alte clădiri cheltuie de la câteva sute de euro pentru a închiria un pom de Crăciun – adăugând până la o jumătate de eurocent pentru service charge pe metru pătrat – la 4.000 de euro pentru o clădire situată într-una din subpiețele de birouri foarte active din București (puțin sub un eurocent/lună pe metru pătrat), clădire care are o recepție îndeajuns de mare și un brad de cel puțin 5-6 metri”, a declarat Silviu Pop, Head of Research în cadrul Colliers International Romania.

    În plus, unii proprietari încearcă să organizeze târguri de cadouri pentru angajați și vizitatori, loc pentru fotografii, precum și evenimente speciale (cum ar fi spectacole pentru copiii angajaților sau oportunități de a dona bani, îmbrăcăminte și jucării copiilor nevoiași) costurile putând să ajungă la ordinul miilor de euro. Per ansamblu, cheltuielile care sunt suportate de chiriași par destul de scăzute atunci când se analizează impactul asupra service charge-ului pe ansamblul unui an întreg, dar astfel de evenimente fac o diferență mare pentru oamenii care lucrează în clădirea respectivă.
    
La rândul lor, companiile chiriașe încearcă să creeze o atmosferă de sărbători, decorând spațiul închiriat din bugetul propriu. Un brad împodobit, lumini sclipitoare și alte decorațiuni sunt cea mai des întâlnită abordare. O importanță deosebită este, de obicei, oferită zonei de recepție, care poate reprezenta o carte de vizită pentru clienții care vizitează biroul. (sursa: Colliers International)