Insa in "peisaj" apar si tendinte noi, precum birourile "hot desk".

In ceea ce priveste design-ul birourilor, in ultimii ani, majoritatea companiilor, in special cele multinationale, au optat pentru cele de tip open space, acest lucru asigurandu-le o planificare mai eficienta a spatiului si, de asemenea, o comunicare mai buna intre departamente.

Mai mult, tot in randul multinationalelor, a luat amploare si conceptul biroului de tip „hot desk”, sistem foarte flexibil care nu presupune un spatiu de lucru stabil pentru fiecare angajat in parte, acesta avand posibilitatea de a-si schimba biroul in functie de tipul de activitati pe care le desfasoara, potrivit unei analize recente realizata de Global City Business Park, unul dintre principalele proiecte de birouri din zona de Nord a Bucurestiului, detinut de fondul de investitii Global Finance.

Potrivit reprezentantilor Global City Business Park, companiile cauta un spatiu de birouri usor de personalizat, ce poate fi adaptat nevoilor lor specifice de business, atat in ceea ce priveste locatia, cat si facilitatile puse la dispozitie. De asemenea, un aspect deosebit de important in momentul alegerii unui spatiu de birouri este acordat si raportului calitate – pret oferit, dar si costurilor de mentenanta.

Printre cele mai importante aspecte care influenteaza alegerea unui spatiu de birouri, pe langa preferinta pentru anumite locatii, se numara si posibilitatea de compartimentare a spatiului in functie de nevoi, accesul la lumina naturala si accesul la mijloacele de transport in comun.

Facilitatile prezente in cadrul cladirii sunt si ele foarte importante, companiile dorindu-si sa vina in sprijinul angajatilor. Astfel, sucursalele bancare, farmaciile, magazinele si restaurantele aflate in cadrul complexurilor de birouri sau in imediata lor vecinatate reprezinta un avantaj.

Potrivit reprezentantilor Global City Business Park, acesta este un moment prielnic pentru companiile care isi doresc relocarea sau inchirierea unui spatiu de birouri luand in considerare situatia actuala a pietei imobiliare, acestea avand posibilitatea de a beneficia de un raport calitate-pret foarte bun pentru o parte dintre proiectele existente.

Cu toate acestea, este foarte important ca, in momentul cautarii unui spatiu de birouri, companiile sa acorde o atentie sporita principalelor nevoi pe care le au si sa nu faca rabat la calitatea serviciilor puse la dispozitie. Un alt aspect ce trebuie, de asemenea, luat in calcul este reputatia proprietarilor cladirii. In cazul in care spatiul nu este ales corespunzator, exista riscul unor costuri ridicate pe termen lung si chiar probleme in ceea ce priveste confortul locatarilor si utilizarea spatiului inchiriat.

Situat in zona de Nord a Bucurestiului, Global City Business Park are o suprafata construita de 56.000 mp si un total de spatii de inchiriat de clasa A de 51.000 mp, in doua cladiri. Proiectul dispune de o suprafata de 28.000 mp construiti subteran, unde se regasesc 844 de locuri de parcare, ce le suplimenteaza pe cele existente la exterior. Proiectul a fost demarat in octombrie 2007 si a fost finalizat in februarie 2010.

In acest moment, Global City Business Park are 28 de chiriasi, iar cea mai mare parte a suprafetei inchiriate este ocupata de companii precum Coca-Cola HBC Romania, Michelin Romania, Total Soft, Call Point, Euroins, Ford, Cycle, ICAP, Quintiles, Daewoo si Monsanto.

Global Finance, infiintata in 1991 in Atena, este o firma independenta de investitii, printre pionierele domeniului private equity si venture capital din regiune. Operatiunile Global Finance constau in managementul fondurilor private de capital, dezvoltare imobiliara si servicii de consultanta in Europa de Sud-Est.

In 2005, Global Finance a intrat pe piata imobiliara, vizand investitii in Romania, Bulgaria si Serbia. Global Finance are birouri in Atena, Sofia, Bucuresti si Belgrad.

 

Compania, care a realizat mai mult de 80 de investitii in 11 tari, a intrat pe piata din Romania in 1996, iar de atunci a investit in diverse domenii, precum cel farmaceutic, tehnologic, al telecomunicatiilor, al produselor alimentare, al reciclarii, al asigurarilor, dar si in imobiliare. (sursa: dailybusiness.ro)