L-am intrebat pe administratorul companiei, dl. Liviu Simion, cateva detalii despre proiect, precum si despre aspectele pietei chiriasilor si proprietarilor din Bucuresti si din Romania.

Cum a aparut ideea proiectului imobiliar Rosim’s?
Firma noastra SC ROSIM’S UNIC SRL dezvolta la inceputul anilor 2001, pe linga activitatea curenta de reciclare a fierului vechi si vinzare en- gros si en-detail produse metalurgice, un nou departament de import si distributie obiecte sanitare si elemente de instalatii. 
Cum acest departament se dezvolta foarte repede, si din dorinta de a oferi clientilor, noi si diversificate servicii, dar si a expune cit mai multe produse intr-o maniera novatoare, am decis sa construim propiul nostru sediu care sa indeplineasca foarte multe criterii pe care noi le consideram importante (locatie, acces facil in si din Bucuresti, posibilitati dezvoltare fabrica, back-up pentru tot ce tinea de functionare indiferent de starea vremii sau intreruperi temporare de enegie, etc)

Ce ofera in acest moment centrul dvs. logistic potentialilor chiriasi?
Centrul nostru logistic ofera o locare excelenta, la intersectia autostrazii A1, spre vestul tarii si Ungaria, cu centura exterioara a Bucurestiului si noua autostrada expres ce va lega centura exterioara cu inelul interior al orasului. Deasemenea ofera un mixt de spatiu de depozitare cu o cladire moderna de birouri de inalta eficienta energetica si surse propii de apa, energie electrica si termica, telecomunicatii, parcare TIR si autoturisme (peste 40 locuri), etc

Cat de importanta este pentru clienti, in opinia dvs., optiunea unui proiect mixt, de depozite si birouri? 
Proiectul mixt de depozit si birouri ofera posibilitatea concentrarii intregii activitati intr-o singura locatie pentru firme din domeniile import si distributie, e-comerce, fabrica. 

Care sunt cele mai cautate zone logistice-industriale din zona Bucurestiului?
In zona Bucurestiului cele mai cautate zone sunt cele din vest si nord.
Cea mai buna zona este cea din vest datorita dezvoltarii infrastructurii rutiere cea mai adecvata si accesului usor in si din Bucuresti.

Cum credeti ca se va dezvolta aceasta piata regionala in urmatorii ani?
Romania, in special Bucurestiul, va fi un hub central-est european. Prin autostrada est-vest, Constanta-Arad, prin modernizarea si dezvoltarea portului Constanta si prin constructia unui aeroport cargo nou la Bucuresti, Bucurestiul si Romania vor fi poarta de intrare foarte importanta a Europei.

Aveti planuri de extindere sau de noi dezvoltari imobiliare in sectorul de birouri sau industrial? 
In acest moment avem in vedere achizitia terenului alaturat si constructia unui nou depozit si supraetajarea cladirii de birouri cu inca doua etaje. Avem infrastructura existenta. Exista cereri pentru un mixt de productie si depozitare.

Cat de importante sunt caracteristicile verzi, ecologice, ale unei dezvoltari imobiliare, din punctul de vedere al pietei romanesti? Exista o cerere matura in acest sens din partea chiriasilor?
Piata romaneasca nu da o mare importanta acestei caracteristici. Sunt cladiri verzi, dar sunt extrem de putine. Interesul pentru astfel de cladiri este mic deoarece presupune costuri ridicate de realizare, iar chiriile sunt relativ mici si nu le pot acoperi. 
De asemenea implica si un service charge pe care cei mai multi dintre chiriasi nu doresc sa il plateasca. Noi le-am facut pentru ca am construit initial doar pentru noi, privind in viitor si dorind costuri de exploatare reduse si surse energetice independente si regenerabile (soare, lemn).

Din experienta dvs. cu un chirias de talie mare, precum Fashion Days, care credeti ca sunt cele mai importante aspecte ale relatiei dintre proprietar si locatarii proiectelor imobiliare ale acestuia?
Indiferent de marimea chiriasului, propietarul trebuie sa asigure toate conditiile necesare unei activitati economice adecvate, sa deserveasca nevoile acestuia si sa fie mai degraba partener.

Cum ati caracteriza in prezent cererea de spatii mixte – cu componenta logistic-industriala si de birouri- pe piata din Capitala? 
Cererea de astfel de spatii este destul de mica pentru ca putini se gindesc ca exista asa ceva in Bucuresti sau Romania.
Cind managementul firmei Fashion Days ne-a facut prima vizita dorea inchirierea doar a jumatate din spatii. Dupa ce au analizat ce au vizionat, privind in perspectiva, s-au intors in doua saptamini cu propunerea inchirierii totale. Au considerat ca au gasit un ansamblu exact cum era la ei in Elvetia.

Credeti ca Romania are potential pentru a deveni un hub logistic pentru comertul electronic din Europa Centrala si de Sud-Est? 
Investitiile private importante de pina acum, intrarea pe piata a unor noi jucatori, precum si infrastructura de IT imi dau increderea ca Romania poate deveni un hub logistic important.
Mai ramane sa vedem daca infrastructura rutiera va tine pasul. Promisiuni sunt.