Cum si cand a inceput business-ul COS in Romania? Care era contextul de piata la acea data?


Corporate Office Solutions (COS) a fost infiintata in ianuarie 1998 si de atunci si-a dezvoltat si diversificat continuu produsele si serviciile, devenind primul specialist cu servicii complet integrate de design si constructii d in Romania.  Piata la acea data era in boom, companiile straine deschideau noi sucursale sau birouri in Romania, aveau nevoie de un partener care sa poata livra orice si noi ne-am adaptat la aceasta.


Care sunt principalele servicii ale companiei dvs.?


Misiunea COS este de a trasnforma birourile obisnuite in spatii de lucru eficiente. Sunte mandri ca solutiile noastre ajuta la dezvoltarea si construirea unor avantaje strategice, intangibile pentru companie. Transformand felul in care muncesc oamenii, cream o atmosfera de confort la locul de munca si ne preocupa ca biroul acestora sa fie inspirator, iar munca in cadrul lui sa fie mai productiva si mai placuta.


Cum ati descrie compania dvs. in cifre relevante?


Dupa aproape 19 ani, COD a ajuns la numarul de 90 de angajati dedicati si specializati, in patru dintre cele mai importante orase din Romania, Bucuresti, Cluj, Timisoara si Iasi, peste 1500 clienti unici care au generat peste 12.000 de proicte, 16,2 milioane de euro cifra de afaceri in 2015 si 31 milioane de euro cifra de afaceri asteptata in 2016, COS este o afacere in crestere.
In acelasi timp, COS face parte din grupul de companii Office Solutions, cu filiale in Rusia, Belarus, Ucraina si Kazakhstan.


Care este profilul uzual al clientilor dvs.?


Clientii nostri vin in principal din zona IT, servicii, comert electronic, banci, dar si companii din industrial auto, firme de avocatura si de imobiliare.


Care este opinia dvs. despre piata acutala de amenajari de birouri din Romania?


Piata de amenajari de birouri din Romania s-a dezvoltat rapid in ultimii ani si acum se maturizeaza, trasformandu-se intr-un mediu foarte competitiv, in care provocarile cresc. In acelasi timp, acum avem de-a face cu tot mai multi clienti educati, ceea ce conduce la o mai buna intelegere mutuala a calitatii si a pretului acesteia.


Care sunt cele mai importante aspecte pe care ar trebui sa le ia in considerare o companie atunci cand isi amenajeaza spatiul de birouri?


Confortul si bunastarea angajatilor este o resursa primara la care companiile ar trebui sa se gandeasca. Angajatorii cauta tot mai mult angajati valorosi, investesc in acestia si doresc sa-i pastreze in companie cat mai mult posibil, contribuind la successul mutual. 
In acleasi timp, brand awareness-ul este un element important al succesului si poate fi implementat printr-un design care incorporeaza valorile companiei. Pe de alta parte, anumite companii valorizeaza optimizarea spatiului, care conduce la economii considerabile. Asa ca as spune ca depinde de la caz la caz.

De ce este important pentru o companie sa lucreze indeaproape cu o firma specializata atunci cand isi amenajeaza birourile?


As vrea sa evidentiez diferenta intre consultanta si design. Prin consultanta, asteptarile unei companii sunt evidentiate si ne concentram asupra lor, potrivit strategiei de dezvoltare. O consultanta eficienta identifica solutii si stabileste tematica si obiectivele pentru design. In prezent, cu expertiza noastra si cu ajutorul partenerilor nostri, suntem capabili sa asistam clientii in timpul ambelor faze.


Din experienta dvs., care este bugetul mediu per angajat pentru o companie care isi amenajeaza noile birouri?


Proiectele la cheie, care sunt segmentul nostru principal de business, depind foarte mult de cladire, de cerinte si de calitatea finisajelor. Gratie expertizei noastre, putem aborda orice proiect in interesul clientului nostru, gasing modalitati de optimizare si valorizare a proiectelor, astfel incat sa ne incadram in bugetul clientului si sa-i depasim asteptarile in privinta rezultatului final.   
Bugetele se incadreaza intr-un interval extrem de larg. Daca acordam 10 m2/persoana si considerand bugetul proiectelor noastre executate, acesta poate varia intre 80 si 800 de euro pe m2.

Care sunt tendintele cele mai recente in design-ul de birouri? 


Oamenii au inceput sa se intoarca la lucruri de baza, sa se preocupe de mediu si sa il ia in calcul in activitatea lor. Beneficiul naturii este, evident, sanatatea corpului si a mintii. Luand in calcul ca lucram in medie opt ore pe zi, nu prea avem timp pentru natura. Asa ca design-ul aduce acum natura in birouri, prin elemente precum mocheta, tapet sau alte materiale care ne amintesc de elementele naturii.

Care sunt planurile de viitor ale afacerii dvs. in Romania?


Ne place sa credem ca suntem lideri de piata si ne straduim sa ramanem asa. In acelasi timp, invstim tot mai mult in constructia unui program de mentenanta pentru clientii nostri, prin intermediul unei echipe dedicate pe care o avem deja constituita. Acest serviciu ne va permite sa fim acolo pentru clientii nostri si dupa ce proiectul a fost livrat. 
O alta divizie a afacerii pe care am dezvoltat-o este Divizia Industriala, care este axata pe segmentul industrial. Acum avem mai multi parteneri straini si deservim atat lanturi de retail cant si unitati de productie. Nu in ultimul rand, vom lansa in curand un pachet de consultanta completa ca si produs diferit. Piata e in continua schimbare, iar noi cautam sa tinem pasul.