"Lunar hipermarketul Auchan ne-a adus un minus în vânzări de peste 500.000 de euro, din cauza schimbării proprietarului. Real nu s-a mai preocupat de magazine, iar Auchan s-a focusat mai ales de magazinele propriei reţele. Piaţa hipermarketurilor a devenit foarte competitivă şi pentru a performa şi a face faţă competiţiei trebuie să lupţi din răsputeri. Lucrurile au început să se mai îmbunătăţească şi credem că performanţa hipermarketului va ajunge chiar peste nivelurile de dinainte de preluarea de către Auchan", a declarat pentru MEDIAFAX, Israel Visel, manager mall division AFI Europe.

 

El spune că, şi în aceste condiţii, vânzările generate de centrul comercial sunt mai mari în primele şase luni ale acestui an decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

 

"Fără vânzările hipermarketului, estimez că retailerii au avut vânzări cu 10-11% mai mult decât anul trecut. Situaţia pe piaţa de retail este mult mai bună decât anul trecut, există încredere în piaţa românească. Se creează locuri de muncă noi, vezi industria IT, unde salariile sunt peste medie. Aceste companii aduc pe piaţă locuri de muncă noi, iar rezultatele din primele şase luni reprezintă un semnal că piaţa este bună. Surprinzător este faptul că şi în lunile iunie şi iulie, când în mod normal se înregistrau vânzări uşor mai mici decât în alte luni, din cauza vacanţei de vară, acestea au crescut", a arătat Visel.

 

Retailerii din centrul comercial AFI Palace Cotroceni au înregistrat în primul semestru anul trecut o creştere cu 4,1% a vânzărilor, la 95,5 milioane euro.

 

Pentru întreg anul 2014, reprezentantul AFI Europe, estimează un avans de 5% al vânzărilor retailerilor, la circa 215 milioane de euro, precum şi al numărului de vizitatori, care în 2013 a fost de 55.000 de persoane pe lună. Anul trecut, retailerii din mall au vândut de 204,4 milioane de euro, cu 4,3% peste 2012.

 

El a adăugat că centrul comercial este închiriat integral şi că există încă cereri din partea retailerilor care vor să se extindă în mall. De asemenea, începând din luna mai, devoltatorul a introdus plată pentru parcarea centrului comercial pentru a descuraja locuitorii din vecinătate să-şi parcheze maşinile în spaţiile dedicate vizitatorilor.

 

Tariful pentru o oră de parcare este de 2 lei, iar în timpul săptămânii (luni-vineri) primele două ore sunt gratuite, facilitate acordată pentru trei ore în weekend.

 

"Căutăm tot timpul soluţii de a extinde spaţiul existent pentru alţi retaileri care vor să vină în centrul comercial. Am găsit câteva soluţii pentru a extinde suprafaţa ocupată de magazinul Reserved, în prezent de 600 metri pătraţi, care va fi relocat într-un nou spaţiu, de peste 1.500 metri pătraţi, pe două etaje. În spaţiul în care funcţionează acum Reserved va fi deschis un magazin Mohito, aparţinând tot retailerului polonez de modă LPP Fashion. Toate aceste modificări vor fi gata anul viitor. În plus, vrem să mai aducem alte două branduri puternice, pentru care vom extinde centrul comercial, astfel că vom ajunge la o suprafaţă închiriabilă de 90.000 metri pătraţi", a explicat Visel.

 

În prezent, suprafaţa totală închiriabilă a AFI Palace Cotroceni este de 81.000 mp.

 

Centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti a raportat în primul trimestru o creştere a veniturilor nete cu 6,7%, la 7,3 milioane de euro, iar pentru întreg anul, proprietarii mall-ului estimează încasări de peste 29 milioane de euro, nivel comparabil cu cel din 2013. În anul 2013, AFI Europe a raportat venituri nete în creştere cu 6,5%, în sumă de 28,7 milioane de euro din închirierea centrului comercial, primul proiect al companiei, cu capital israelian, din România.

 

Valoarea AFI Palace Cotroceni era estimată la 375 milioane euro la data de finele lunii septembrie a anului trecut.

 

Dezvoltatorul deţine şi centrul comercial AFI Palace Ploieşti deschis anul trecut, cu o suprafaţă totală de 56.000 de metri pătraţi, dintre care suprafaţă închiriabilă de 33.000 de metri pătraţi, dar şi complexul de birouri AFI Park, în construcţie lângă mall-ul din Bucureşti.

 

AFI Europe a anunţat proiecte de birouri şi de retail pe terenurile pe care le mai are în Bucureşti şi Arad.

 

În Bucureşti cel mai avansat proiect este cel care ar urma să fie dezvoltat pe fostul teren al fabricii Laromet, unde compania vrea să construiască un centru comercial.

 

"Avem toate autorizaţiile şi probabil că vom începe construcţia în acest an, după ce vom semna contractul cu Auchan (compania avea încheiat un contract cu Real, reţeua fiind cumpărată de grupul francez Auchan, n.r.)", a mai spus Visel. (sursa: mediafax.ro)